Green Day, Globen 11/10-09

Men jösses, vi med vår dåliga uppdatering!

Vi har ju inte ens nämnt att vi var i Stockholm och gick på konsert den 11 oktober. Jag skrev ju om att vi skulle dit för några veckor sedan men sedan har det inte blivit något mer med det.

Vi var hur som helst i Globen och gick på Green Days konsert i Stockholm och den var fantastiskt bra. Jag orkar inte ge något närmare utlåtande om konserten utan det får ni kolla in här eller här. Jag har ju skrivit att Green Day inte tillhör mina favoriter direkt men efter att ha sett dem LIVE gillar jag dem betydligt mer. Jag är inte direkt ett fan av dem och har ingen större koll på deras album och så, men deras låtar är bra. Personligen tycker jag att de senaste låtarna är de bästa, de från "American Idiot" och "21 Century Breakdown". Jag har hört två av deras äldre skivor också, "Dookie" och någon mer som jag inte minns namnet på och det är självklart att låtar som "Basket Case" och "When I Come Around" är helt fantastiskt bra också men jag är lite mer för deras "nya" sound. Det som inte är så jättepunkigt. Min åsikt.

Konserten i Globen var den bästa konserten jag har varit på, jag har i och för sig inte varit på särskilt många konserter men av de jag har att jämföra med var den här konserten absolut bäst. Trots att vi satt rakt framifrån, långt ifrån scenen med andra ord, så kändes man så delaktig på något vis. Det kändes som att man var väldigt nära scenen och Billie Joe lyckades verkligen få med hela Globen på sin ständiga allsång. Dessutom är bandet så fruktansvärt tajta, man märker att de har spelat ihop i en halv evighet och den självsäkerhet de strålar ut på scenen är helt grym. Grymt duktiga musiker är de också, allihop!

Betyg: /
Jag vet, mina egentillverkade The Eliassons-tecken är helt fantastiskt vackra.

Inte särskilt bra "recension". Det är tveksamt om den ens kan kallas recension men jag skrev lite kort om vad jag tyckte bara. Jag är visserligen mest kreativ på nätterna men idag var kreativiteten inte på topp. Jag känner att jag inte riktigt kan uttrycka mig så bra i ord idag, vilket jag i vanliga fall brukar kunna. För att kompensera det långa och smått tråkiga inlägget om Green Day tänkte jag nu ladda upp lite trevliga bilder ifrån Stockholmsresan.


Haha, mycket vacker bild ifrån tåget.


Ännu vackrare med härligt skarp skärpa. MAN SKA INTE RÖRA SIG SAMTIDIGT SOM MAN TAR EN BILD!


Varje gång jag och Olivia är ute och reser tar vi en "På resande fot-bild" Såhär såg den ut den här gången.


GLOOOOBEN! Det var första gången jag besökte Globen och jag trodde faktiskt att den var större om jag skall vara ärlig, och det ska man ju vara.


Det ser faktiskt längre ut till scenen än vad det var. Våra platser var riktigt bra men det är klart att det är en helt annan känsla att stå och hoppa på golvet framför scenen, parkett eller vad nu golvplatserna heter.

Ja, det var mitt mobilalbum. Jag orkar inte ladda upp så många bra bilder eftersom de segar att ladda upp. Här kommer några få i alla fall:

Okej, jag hittade inte de bilderna. Jag laddar upp dem någon annan dag. Troligtsvis inte, eftersom jag aldrig kommer att orka ta tag i det. Förvänta er inget!


//Linda


Kommentarer
Postat av: malin

hihi va kul :)

allt bra?

2009-10-17 @ 16:22:45
URL: http://ausen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0