Vad betyder julen för er?

Ja, hur känner ni inför julen egentligen? När jag var yngre så var jag alltid super sprallig och förväntansfull. Natten till den 24:e var nästan sömnlös och tidigt, tidigt på julaftonsmorgon så smög jag fram till granen och tittade på alla julklappar. Jag bara väntade och väntade på att min syster skulle vakna så vi kunde öppna alla julklappar.

Som ni hör så betydde julklapparna mest för mig på den tiden men ju äldre man blir destå mer börjar man uppskatta det andra som tillkommer med julen. Jag träffar alltid min närmsta släkt dagarna efter julafton. Stämningen är alltid god och alla är väldigt glada för att det är jul och ledighet.

Jul för mig betyder glädje, lugn, kärlek m.m. Hur många människor ser ni egentligen som är ledsna? Kanske de som måste jobba på julafton men resten är väldigt posetiva och lugna människor. Alla har även mycket att prata om på julen. När alla släktingar träffas igen så pratas det på för fullt och man kan inte ens avbryta de vuxna.

Barnen ser fram emot kvällen för då kommer nämligen tomten med alla paket. Man kan inte förstå hur tomten bär sig åt, han kommer ju exakt med det som står högst upp på önskelistan. Jag minns hur jag hoppade upp och ner när tomten kom innanför dörren. Nu vet jag ju vem som var tomte under min barndom men då trodde man verkligen att han existerade.

Jag är helt säker på att denna julen kommer att vara exakt lika bra som alla andra. Julen är en årstid som alla människor ser fram emot. Ha en riktigt underbar jul! ♥

//Olivia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0