Tokio Hotel.



Inte långt kvar nu tills jag och Olivia skall se Tokio Hotel för första (och med största sannolikhet enda) gången. Vi går på konserten eftersom vi gillade dem så otroligt mycket i 2007 och 2008. Egentligen så var jag bara ett fan av dem i ett år och nu lyssnar jag aldrig på dem längre men det skall ändå bli intressant att äntligen få se dem live. Förra gången blev ju konserten inställd och jag och Olivia bestämde oss för att vi någon gång skulle se Tokio Hotel live och snart är det dags. Tyvärr så tycker jag att de nya låtarna är rätt så värdelösa, gillar deras gamla sound mycket bättre.


Trots att jag har svårt att förstå det nu så har Tokio Hotel haft otroligt stor betydelse för min musikaliska utveckling. Jag lärde mig att spela gitarr när jag var sisådär nio, tio år men det var först år 2007, när jag hörde Tokio Hotels låt Monsoon som jag bestämde mig för att börja spela gitarr på riktigt. Jag skulle bara lära mig den låten på gitarr, det spelade inte roll hur lång tid det tog den skulle helt enkelt övas in. Det var då jag lärde mig de mycket användbara barréackorden, gitarrens toner på halsen, att byta mellan de olika ackorden snabbare, fick hyfsad taktkänsla och så vidare. Sedan dess har det bara rullat på och jag känner att jag utvecklas hela tiden men jag har verkligen massor kvar att lära. Trots att jag inte lyssnar på Tokio Hotel längre så kommer jag alltid tycka att de är ett beundransvärt band och jag kommer aldrig kunna tycka illa om dem på något sätt. De är ju trots allt de som gjorde att jag valde att fördjupa mig inom musiken på ett helt nytt sätt och börja utvecklas i en otrolig fart jämfört med tidigare.

 


Det bästa med att ladda upp videos på youtube är att man alltid kan gå tillbaka och kolla på sina äldre videos och se hur man har utvecklats. Det här var vår andra youtube-video och jag minns hur grymma vi tyckte att vi var. "Bäst i världen" i princip. Jo men visst.

Linda


Kommentarer
Postat av: sandibel

tacktack 230 :D

2010-03-01 @ 21:29:32
URL: http://sandibels.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0