Vintergatan 5b

Vet ni vad jag har gjort i helgen eller? Jag klickade runt lite på youtube och hittade plötsligt en youtube-kanal med alla Vintergatan 5b-episoder. Snacka om att jag blev nostalgisk, en massa minnen dök upp ifrån 2001 då jag, Olivia och mina kusiner satt i vår jättestora sommarstuga i vår farmors rum och kollade på Vintergatan.

Jag älskade verkligen de sommarlovsprogrammen (Vintergatan 5a och 5b), de är nog de absolut bästa jag har sett och jag blev inspirerad i åratal efteråt när jag satte mig ner för att rita, därför har jag en massa bilder på Mira, Henrik, Glen, Peo, fifuner och allt vad Vintergatan-serien innehåller, som jag har målat.
Dessutom hittade jag och mina kusiner på en massa Vintergatan-lekar då vi var olika karaktärer som "femman", "sjuan", "trean", fifuner och huvudpersonerna. Själv var jag alltid Mira eftersom jag ansåg att jag passade bäst som den karaktären och för att hon var den jag gillade bäst. 

Hursomhelst så bestämde jag mig förra att kolla på alla (!) B-avsnitten och efter kanske sammanlagt elva timmars tittande (inte i ett streck såklart) så har jag bara sett två tredjedelar (30/45) men jag planerar att se färdigt resten av avsnitten på sportlovet. Meningslöst tidsfördriv kan tyckas, men jag blir så lycklig när jag ser Vintergatan 5b, it reminds me of childhood memories!

Jag tror att jag ska sova nu, klockan är rätt mycket och jag är rätt trött.

Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0