Ny blogg

Hej! Nu tänkte jag skriva mitt allra första inlägg här på den här nya bloggen. Jag känner att det faktiskt är riktigt skönt att få börja om från början med en helt ny blogg och det ska bli spännande att se hur det fungerar att blogga på samma ställe som sin syster men vi gör ett försök så får vi se hur resultatet blir.

Jag heter Linda och jag spelar lite alla möjliga instrument sedan två år tillbaka ungefär då jag började intressera mig på riktigt för det här med musik. Jag är alltså inget proffs men har ändå utvecklats massor sedan jag började spela framför allt gitarr för ett par år sedan. På senaste tiden har jag dessutom börjat intressera mig för piano, och trummor och bas kan jag också spela, men det är alltså gitarr som är mitt så kallade "huvudinstrument".

Vi två är, som jag tidigare nämnde, inga professionella musiker utan vi bestämde oss för att börja spela ihop på riktigt för inte ens ett år sedan och sedan har det rullat på. Just nu är vi på "cover-stadiet" men så småningom skall vi försöka oss på det här med eget låtskriveri.

Det ni kommer att få läsa om i den här bloggen är alltså livet för två helt vanliga tonåringar som går i grundskolans senare årskurser och som på fritiden roar sig med musik i alla dess former, till exempel går på konserter, lyssnar på musik, försöker sig på att göra lite eget material, spelar olika instrument och sjunger.

Jag kan självklart inte berätta allt om våra liv nu i den här bloggen utan känner ni för att läsa mer om oss så får ni börja följa den här bloggen. Jag skulle rekommendera att ni ger bloggen en chans i alla fall, haha. Skriver snart igen.

// L

Kommentarer
Postat av: Victoria

fin blogg.

2009-08-20 @ 18:56:57
URL: http://vickanvicky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0