Skolstart och Göteborg

Nu har skolan börjat igen även för mig och jag måste erkänna att det faktiskt känns ganska skönt att vara tillbaka igen. Visst är det skönt med sommarlov men lite rutiner och tider att passa skadar faktiskt inte efter en lång tids ledighet då man gått runt och varit allmänt meningslös. Hur som helst var det kul att träffa alla igen, även om jag träffat ganska många klasskompisar detta sommarlovet, men några av dem hade man inte sett sedan skolavslutningsdagen, så det var kul. När vi fått vårt schema (som för övrigt var ganska bra med hyfsade tider och en idrottslektion mindre) och lite annan information var det dags att gå hem för dagen, härligt.

Eftersom det var såpass tidigt på dagen bestämde jag och Olivia oss för att åka ner till Göteborg. Väl nere efter en ovanligt billig tågresa (i vanliga fall blir man ju fullkomligt pank bara av tågresan) gick vi runt lite i Nordstan och inhandlade lite trevliga saker och sedan efter några timmar gick vi till ett McDonald's någonstans på Kungsgatan och käkade lunch. Efter det blev vi så trötta och gick därför inte långt innan vi satte oss på en bänk för att kolla på kvitton och jag upptäckte till min förfäran att jag var drygt 500 spänn fattigare. Tur då att våra föräldrar i alla fall betalar maten och, om vi har tur, tågresan eftersom vi satte in onödigt mycket med tanke på att vi hade drygt 200 kronor kvar på vårt tågkort. Så efter lite sådana uträkningar är jag väl "bara" 400 kronor fattigare. Där rök 4/5 av min månadspeng. Efter den upptäckten var både jag och Olivia överens om att shoppingturen var över och strosade därefter bara runt i Göteborg och vid fyra gick vi till tågstationen och tog tåget hem.

Ikväll händer inte så mycket. Jag skall lägga mig hyfsat tidigt eftersom vi börjar skolan klockan 8 imorgon med en härlig idrottslektion. Perfekt. Jag antar att jag måste gå upp lite tidigare på tisdagar för att hinna gå till skolan och dessutom byta om innan klockan åtta.

Ha det bra! // Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0