091213 - Lucia

Se nu är Olivia här, ljus i kronan som hon bär.

Nu gjorde jag allt en bra entré. Ja, idag är det Lucia men jag gör absolut inget speciellt. När jag var yngre lussade jag för farmor, mormor och morfar men det händer inte längre. Det har inget med att man skäms för det. Luciatåg är vackra men ju äldre jag blir, desto slöare blir jag.

Idag så ska familjen på, hmm, vad ska man kalla det? Vi kallar det knappast kalas men vad kallar man det? Min och Lindas kusin fyllde år för två veckor sedan och nu så ska vi fira henne. Lät det bra? Det känns skönt att man kan göra något på en söndag så jag inte bara sitter hemma och ruttnar framför datorn. Jag har tänkt att jag ska gå på promernad.

Nu ropar mammi att det är frukost så jag ska ta slöa steg till köket och äta. Ha en fin söndag! Kram Olivia.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0