Det är jul och jag är sjuk

Jag har i princip inte varit sjuk på ett halvår, bara lite små förkylningar och sådant och sedan den 23:e december började jag känna mig lite hängig. På julafton blev jag sämre, fick lite feber och var helt igentäppt i näsan och idag mår jag ännu sämre. Vilken tur jag har liksom, sjuk under lovet och julen. Fäntäästic! (Ja, jag är helt yr i huvudet och orkar inte vara seriös på något sätt.)

Trots det har julen varit helt okej, förutom att jag inte kunnat uppskatta julmaten på samma sätt i och med att jag inte känner smaken och för att jag knappt kan andas när jag äter (eftersom jag inte kan andas genom näsan så måste jag svälja maten jättefort så att jag kan andas genom munnen). Sedan har sjukdomen gjort att jag varit lite osocial mot släkten, har mest legat utslagen på någon soffa. Men jag tror inte att de märkte någon skillnad, jag är inte människan som står i centrum om man säger så...

Julklapparna var trevliga, bland annat fick jag en ny TV eftersom min andra gamla kubik börjat bli en aning omodern och kass. Ett par nya converse fick jag också, den här gången i vitt, så nu har jag fem par om jag inte minns helt fel. Sammanlagt har familjen minst 10 par, det är vår grej. Självklart fick jag en massa annat också men jag börjar bli lite trött och snurrig nu, så jag orkar inte berätta mer idag, och kommer inte orka berätta i framtiden heller.

Imorgon blir det middag hos farmor, och det ska bli trevligt. Fast det hade varit skönt att bara ta det lugnt, trots min sjukdom har jag följt med till både farmor och mormor & morfar för att umgås med hela tjocka släkten (eller bara den närmaste om jag skall vara petig). Det är allt bra skönt när julen är över trots allt, då ska jag bara vila och träna inför mitt och Olivias uppträdande på något möte, man måste ju börja någonstans.

God Jul och Gott Nytt År och Godnatt och allt vad man kan tänkas säga så här dags. //LindieBindie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0