Linda svarar drygt på 100 frågor

1. Vem är du? Linda
2. Ålder: 15
3. Msn: -
4. Du bor: Någonstans i Sverige
5. Stjärntecken: Oxe
6. Du kommer från: Sverige
7. Civilstatus: Singel
8. Din bästa egenskap: Omtänksam  
9. Din sämsta egenskap: Jag är pessimistisk och sur när jag är trött
10. Husdjur: Katt (Zingo) och kanin (Miley)
11. Familj: Mamma, Pappa, Lillasyster Olivia
12. Kroppsdel du har mest nytta av: Händerna
13. Kroppsdel du tycker bäst om: Ögonen
14. Jag sover: Alldeles för lite
15. Vilka sporter har du gått/går i? Jag har gått i fotboll och badminton, men nuförtiden är jag allmänt oaktiv.
16. Djur jag är lik: Katt. I alla fall min katt, han är lat och osocial.
17. Tror du på något: Nja, jag är något slags mellanting. Jag tror inte på Gud direkt men jag är inte heller helt otroende. 
18. Frisyr: Långt hår och utväxt lugg
19. Hårfärg: Brun
20. Ögonfärg: Bruna
21. Längd: Någonstans runt 172 cm skulle jag tro.
22. Vikt: Mer än 30 kg och mindre än 80 kg. Jag skulle tippa på drygt 60 kg.
23. Skostorlek: 37 på Converse, 38-39 på normala skor, 40 när jag inte orkar leta efter en mindre storlek trots att skorna är alldeles för stora.
24. Gillar: Det mesta, försöker att tänka så positivt som möjligt och hakar inte upp mig på saker jag ogillar. Musik, familj och vänner.
25. Ogillar: Att människorna inte tar miljöhotet på allvar utan bara tänker på sin egen bekvämlighet. Djurplågeri.
26. Favoritmat: Tacos
27. Favoritglass: Pistasch
28. Favoritdessert: Glass
29. Favoritpizza: Hur ska man kunna välja EN favoritpizza?!
30. Favoritdryck: Mjölk håller alltid i längden!
31. Vem/vilka vet mest om dig? Utan tvekan Oliven.
32. Är du seriös? Jag är lite för seriös skulle jag säga, dock har jag en tendens att vara "en aning" ironisk ibland.
33. Vad har du på dig just nu? Rutig skjorta och mysbyxor.
34. Vad ska du göra ikväll? Jag borde plugga men jag vägrar.
35. När var du senast riktigt full? Jag dricker inte alkohol.
36. Gillar du godis? Ja.
37. Isåfall vilken sort? Choklad är oslagbart.
38. Favoritdrink: Alltså, jag dricker fortfarande inte alkohol, om det är det frågan syftar på.
39. Favoritfilm: Svårt. Titanic eller The Notebook kanske.
40. Favoritdag: Lördag
41. Favoritklädesplagg: Svarta jeans.
42. Favoritbok: Också svårt. Dan Browns "Da Vincikoden" och de följande böckerna är intressanta och spännande.
43. Musiksmak: Lyssnar på all musik. (Sedan finns det genrer som hip-hop och skräckrock också men de räknas inte som musik, alltså inget illa men't men jag kan bara inte lyssna på det)
44. Favoritdoft: Nu börjar jag bli trög i huvudet, kommer inte på något vettigt. Kokos och vanilj luktar gott.
45. Favoritblomma?: Vallmo
46. Öl eller vin? Både öl och vin är förjävla äckligt. Inte för att jag är särskilt insatt i ämnet men vid några få tillfällen då jag har varit lite disträ har jag råkat dricka en liten klunk av både både öl och vin.
47. Liknar du en kändis? Nja, det skulle väl i så fall vara Mylaine Hedreul. Det är det enda jag har hört.
48. Senast köpta skiva: Oj, det var ett tag sedan. Det var nog en av David Bowies samlingsplattor.
49. Senast film på bio: Flickan som lekte med elden
50. Senast lästa bok: Änglar och demoner
51. Vad är det för datum idag? 9 december
52. Vad är det för veckodag? Onsdag
53. Skriver du dagbok? Ibland så.
54. Bästa årstiden: Sommar
55. Älsklingsfärg: Röd
56. Skulle aldrig ta på dig: Sådana där haremsbyxor.
57. Vad ville du bli när du var liten? Djurskötare
58. Blev du det? Vill inte bli det längre.
59. Gillar du att fotografera? Nej, jag är sämst på det och accepterar att jag aldrig kommer kunna bli fotograf. Jag har ingen talang helt enkelt.
60. Sportbil eller familjebil? Familjebil
61. Katt eller hund? Katt
62. Har du nån nojja? Alltså jag är väldigt självkritisk vad gäller betyg och allt annat än MVG är uteslutet. Ett VG+ är alltså ett misslyckande för mig. Det tar väldigt hårt på mig att försöka ligga på topp i alla ämnen men nojja vet jag inte om det kan kallas.
63. Fobier? Jag har inga riktiga fobier men jag hatar verkligen att prata i telefon.
64. Deppig eller glad? Glad
65. Brukar du dra "vita lögner"? Hahaha, ja ibland.
66. Är det ok med "vita lögner"? Ja, för det mesta.
68. Känner du en mytoman? Nej, inte vad jag vet.
69. Har du pojkvän/flickvän? Nej.
70. Hur tidigt stiger du upp? Helst aldrig. Nej men på skoldagarna stiger jag upp runt sju och på helgerna vid halv elva.
71. Spelar du något instrument? Ja, jag spelar gitarr och kan även spela lite piano, bas och trummor.
72. Kan du sjunga? Alla kan sjunga, vissa är bara lite mer begåvade än andra, haha. Jo, jag kan sjunga.
73. Är du duktig på att rita och måla? Nej, verkligen inte.
74. Hur många handväskor äger du? 1
75. Hur många Nina känner du? 1
76. Vad tycker du om idrott? Vissa idrotter är roligare än andra. Jo idrott är faktiskt kul om man kämpar och är delaktig.
77. Gillar du musikaler? Nja
78. Salt eller socker? Socker
79. Om du fick välja ett äventyr vilket? Idol är väl ett äventyr i sig, så det skulle jag väl välja i så fall.
80. Tittar du på sport? Jadå. Framför allt fotboll och handboll.
81. Hur många bilar har du? Jag har ingen. Men familjen har en.
82. Hur många biologiska syskon har du? 1
83. Isåfall, vad heter de? Olivia
84. Hur många timmar sover du per natt? 6 timmar. 8 på sin höjd. Jag vet att jag sover för lite.
85. Vem är snyggast i världen? Jag själv. (Jag börjar bli äckligt dryg och självgod nu)
86. Vad är du allergisk mot? Inget
87. Ska du duscha idag? Nej
88. Gillar du ketchup? Ja
89. Är du blyg? Som liten var jag fruktansvärt blyg och jag är fortfarande tillbakadragen men det har i alla fall blivit bättre.
90. Vad gör du nästa år? Då pluggar jag som fasen så att slutbetygen blir bra, samtidigt som jag ska fortsätta att utveckla mitt musicerande. Sedan börjar jag ju gymnasiet också.
91. Vad har/hade du mvg i? Engelska, svenska, spanska, musik, historia och geografi. Till julen höjer jag förhoppningsvis några fler vg till mvg.
92. Vad har/hade du ig i? Inget alls
93. Favoritlaget?: Ja, jag bryr mig inte särskilt mycket men jag har bestämt mig för att heja på IFK Göteborg i fotboll, Alingsås HK i handboll och Färjestad i Ishockey. Bara för att, det grundar inte direkt i något. Alla dessa lag är bra och det är klart att man vill heja på bra lag liksom? Kul att heja på ett lag som bara förlorar. JA, jag är en medgångssupporter.
94. Utländska föräldrar? Nej
95. Gillar du att laga mat? Ja
96. Märkeskläder eller secondhand?  Secondhand är jäkla häftigt om man hittar något snyggt. Man får en personlig stil.
97. Hur många par skor har du? Drygt 10 par
98. Använder du hårspray: Nej.
99. Kan du stå på händer?: Mot en vägg, ja. Utan vägg, nej.
100. Var har du ont? Jag orkar inte känna efter så mycket, då inbillar man sig bara en massa saker. Lev livet och skit i om du har lite ont i armen/handen/halsen/foten/eller någon annanstans för Guds skull!

Ovanstående bevisar att någon har alldeles för mycket fritid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0