I'm alive

Jag är fullkomligt medveten om att det varit lite dåligt med Linda-inlägg den senaste tiden men det har varit slutspurt i skolan, med lite prov och inlämningar så jag har alltså prioriterat skolan (som alltid) den gångna veckan. Nu är allt lugnt dock och jag känner att jag har presterat bra den här terminen, men jag ska ändå försöka prestera bättre nästa termin då slutbetygen i de flesta ämnena står på spel. Spännande, spännande.


Sedan har jag varit på öppet hus på Mikael Elias Teoretiska Gymnasium i veckan och stället verkar bra. Ambitiöst  med hyfsat höga intagningspoäng och medelvärden förra året (265 poäng i intagningspoäng och 287 i medelvärde), fina lokaler, intressanta fördjupningskurser i de naturorienterande ämnena, fint läge, lätt att ta sig dit, stora valmöjligheter vad gäller mat o.s.v. Just nu ligger detta gymnasium högst på min lista över gymnasier jag vill gå på men jag ska kolla in några till och så får jag se vilket gymnasium som hamnar som förstaval.

Annars så har jag umgåtts med lite olika vänner och igår var jag dessutom i Göteborg med Olivia för att handla julklappar. Tyvärr skedde ett litet missöde på McDonalds då jag glömt bort totalt att man bara får handla för 1000 kronor under en sjudagarsperiod med mitt kort vilket jag gjorde när jag köpte julklappar och sedan när jag skulle betala på McDonalds hade mitt kort spärrats eftersom jag köpt julklappar för över 1000 kronor. Som tur var hade jag lite kontanter i plånboken och det som saknades bjöd den trevliga killen i kassan på. Veckans ros till honom, eller något.

Idag har varit städdag och jag har slängt fyra femtedelar av alla gymnasiebroschyrer, bara mina favoriter är sparade. Dessutom har jag varit lite kreativ och sjungit och spelat lite instrument. En ganska slapp dag med andra ord.

God Jul på er om jag inte skriver innan den 24 december (vilket är mycket troligt)!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0