Måndag

Hallå!

Nu så har jag kommit hem från den nästsista skoldagen. Snart är det jullov! Jag är så himla glad. Det som gör mig på riktigt bra humör är att det ser ut som att vi får en vit julafton med snö. Förra året så var jag i Australien och fick inte veta av så mycket snö men i år så ska jag banne mig få fira julafton i ett snöigt land.

Jag tror även att nyår kommer bli bättre än förra året. Jag tror ingen har firat den som våran familj. Vi var i en liten håla i Australien och firade nyår med nachos och salsa under en palm. Sedan så fick vi sova i bilen. Jag måste säga att jag sov gott men inte resten av familjen.

Vi skulle till Fraser Island dagen efter så vi fick sova i bilen. Dagen därpå så satt vi äntligen i bussen påväg till Fraser Island. Vi hämtar upp alla men helt plötsligt dör bussen och vi kom aldrig till Fraser Island den dagen. Härligt va?

Det var min historia om förra nyårsafton. Nu ska jag prata om något helt annat, nämligen min dag. Vi har kollat på film i klassen. Kanske inte världens bästa film men. Sedan så har vi åkt skridskor. Det var inte så jättekul men det är bättre än att jobba.

Nu sitter jag här hemma i soffan och ska snart slå på TV:n och se om det finns något roligt att kolla på. Jag tvivlar på det men man kan ju alltid kolla. Jag är så himla trött efter skridskoåkningen. Ha det så jättebra!

//Olivia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0