Måndag

Ja, då var det måndag igen. Jag tycker att det är härligt med en mjukstart i skolan i alla fall. Det är inte fy skam med sovmorgon till tjugo i nio. Det kanske inte är världens längsta sovmorgon. Man får sova i 40 minuter extra. Imorgon får jag gå upp 07.10 som vanligt. Varför kan man inte ha sovmorgon några dagar till. Vi slutar väldigt tidigt imorgon så det lär inte bli en jobbig dag.

Denna dagen har inte vart något speciellt. I skolan gjorde vi samma saker som vi brukade. Fast jag tyckte att NO-lektionen var väldigt rolig. Det händer inte ofta att jag gillar NO-lektionerna men idag tyckte jag att den var rolig. Det första som vi gjorde var inte så jättekul. Man skulle mäta reaktionstid. Jag vet nu att jag har väldigt dålig reaktion. Det tar ungefär 0,18 sekunder för mig innan jag reagerar.

Det andra som vi gjorde var lite roligare. Vi skulle kolla vad som föll snabbast. Man skulle limma ihop papper. Det är väldigt svårt att förklara. Det får bli en väldigt snygg bild från paint istället.

Här har ni en ritning som jag gjort, haha. Man skulle se vilken som föll snabbast när man satt fast tråd och hängt fast en gem. Jag och A gissade att A skulle falla snabbast och vi hade rätt. Jag tror att de flesta hade rätt på den frågan.

Sedan på Idrott+ så var våran idrottslärare glad för första gången. Det känns bra att se glada människor. På onsdag så ska vi dansa. Åh, det kommer bli väldigt tråkigt. Dom kommer låta mig dansa med massa killar som jag inte gillar, haha. Det suger att man inte får dansa med vem man vill.

Nu blev inlägget för långt. Ingen kommer att läsa inlägget. Vi hörs imorgon! //Olivia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0