Nickelodeondagen - Visby


(Klicka på bilden för att den ska bli större)

Jag minns verkligen allt så väl. Solen sken. Kvällens luft började långsamt komma. Sommarkylan. Man stog på gräset och kollade ut över det vackra havet. Man hörde publikens jubel och tjejernas förväntan kändes i luften. Dom väntade självklart på flickidolen Johan Palm som så småningom skulle upp på scenen.

När hela kalaset dragit igång så kände man nervositeten komma krypandes. Jag kände mig stel i hela kroppen. Helt plötsligt sätter sig någon bredvid mig. Han pratade med mig. Han fick mig att tänka på annat än bara nervositet. Han berömde mig för min sångröst.

När jag går ut på scenen ser jag alla människor som står i solljuset. Dom tjoar och skriker. Tack till alla Johan Palm fans som skrek med sina höga röster. Jag kan ana att ni gillade låten som jag sjöng. Jag möttes av tummenupp av dig. Jag saknar den dagen. Jag kommer alltid att minnas den.



//Olivia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0