091016 - Den första snön

Ja, låt rubriken tala för sig själv. Fredag den sextonde Oktober fick vi i staden se snön falla för första gången denna hösten (Om inte någon vart i en annan stad och sett den innan mig vill säga) Det var inte precis sådan julsnö som höll sig kvar länge men det blev vitt på marken i alla fall. Det var slaskig blötsnö som jag ogillar väldigt mycket.

Nog talat om skitsnö. Idag så fick jag äntligen mitt tyskaprov gjort och jag kan säga att jag blev ganska nöjd förutom fraserna ÄR. Jag kan "Ich bin, Du bist, Er, Sie, Es ist" men jag kan inte "Wir, Ihr, sie, Sie" så jag kan säga att där gick det inte lika bra. Nu efteråt så kom jag på att det var ju "Wir sind" Jag blir så galen på mig själv. Jag vill bara slita mig själv i stycken. Jag har haft tre prov och har inte fått alla rätt på ett enda. Jag blir så frustrerad.

Sedan på syslöjden så kom jag inte så himlas långt heller. Jag får ju aldrig någon hjälp. Jag sitter där på stolen och blänger på min jäkla symaskin och då och då skymtar jag hur den räcker ut tungan åt mig för att jag är så himla dålig på att sy. Varför ska jag vara så himla misslyckad i skolan?

Sedan på vägen hem så gick jag med min cykel för jag hade verkligen ingen lust att cykla i en plusgrad och regn. Men tji fick jag. När jag gick där och tänkte så trampade jag i en väldigt djup vattenpöl med mina Converse. Ack, ack, ack. Ett tips till er som har svårt att välja höstskor. Skaffa ett par gummistövlar istället. Jag tror att ni tjänar lite på torra strumpor i alla fall.

När jag kom hem så kände jag bara för att slå mig ner i soffan och sova men det är lättare sagt än gjort. I stället för att vila så ställde jag mig framför spisen och gjorde mina berömda plättar med vaniljsocker i. Jag kan säga att det blev riktigt gott. Jag älskar mina plättar. Jag älskar allt som jag lagar. Okej, där ljög jag lite. Ibland kan det smaka riktigt mycket skit också men när jag väl kämpar lite med maten så blir den god.

Nu när jag skrivit ett kort inlägg så kan jag luta mig tillbaka och bara slappa. Det finns en liten risk för att jag somnar men den risken är riktigt minimal. Det finns runt 10% chans på att jag somnar. Vi får väl se hur det slutar. Glöm inte att läsa den spännande fortsättningen.

//Olivia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0