Höstlov

Jag sitter här och försöker komma på vad jag ska göra det här lovet men jag har verkligen inte en aning, idétorka på hög nivå. Förra året på höstlovet minns jag klart och tydligt vad jag gjorde, då var jag, Olivia och pappa i Stockholm och jag kommer fortfarande ihåg den 29 oktober som om det var igår, haha. Det står inget i den här bloggen om vad vi gjorde då, men i våra gamla bloggar har vi långa inlägg om just den dagen. Det är nästan så att jag vill kopiera och publicera det här men det skulle vara väldigt pinsamt, så fruktansvärt ointelligent och skrattretande, så jag avstår ifrån det.

Det har verkligen hänt mycket på ett år, jag har utvecklats och blivit mer mogen. Dessutom har jag blivit väldigt mycket bättre på att uttrycka mig skriftligt. Jag vet inte hur många som någonsin var inne på min förra blogg men den var väldigt oseriös, ointelligent och allmänt dålig. I slutet skrev såklart inte så dåligt men för ett år sedan... Ja, jösses det är härligt att man inte är sådan längre.

Det som hände förra höstlovet var alltså att jag och Olivia mötte Johan Palm på ett café i Stockholm och vi var så otroligt lyckliga över detta. Haha, det är pinsamt att bara skriva det här. Jag tycker absolut inte illa om Johan Palm på något sätt, han är hur trevlig som helst och är en häftig artist, men jag kan inte fatta hur man kan bli så glad över att träffa honom. Han är ju bara en helt vanlig person, som har en massa fans efter sig visserligen, men ändå bara människa. Äsch, vi lämnar det. Jag tycker hur som helst att det är skönt att jag inte är sådan längre, klart att det är kul att träffa Palm men det är inte något speciellt.

Okej, om man skulle ta och komma på vad man ska göra nu på lovet då. Det låter fruktansvärt tråkigt men jag måste plugga någon dag på lovet, jag har en skriftlig inlämning i SO, prov i Svenska och Engelska och prov i Matte A så jag funderar på att beta av några av dessa punkter redan på lovet så att man kan få en lite bättre planering i slutet på HT. Jag är trött på att sitta uppe och plugga till klockan 3 på nätterna nu, så det måste det bli en ändring på (intalar jag mig själv men jag kommer aldrig någonsin kunna ändra på mitt sätt att plugga. Det är jag helt enkelt).


Sedan har jag, Olivia och pappa pratat om att åka någonstans, de senaste åren har vi haft som tradition att åka någonstans på höstlovet och hittills har vi åkt till Malmö, Varberg och Stockholm. I år är Olivia lite sugen på att åka till antingen Stockholm eller Linköping och pappa vill åka till Varberg. Jag däremot har ingen aning, jag hänger med vart vi än åker.

Annars ska jag antagligen bara ta det lugnt, höstlovet brukar vara ett rätt trögt lov tycker jag. Det händer inte så mycket, vilket såklart beror på att jag är fantasilös. Höstlovet är ju ett perfekt tillfälle att kolla på en massa filmer och läsa böcker som man velat se och läsa men inte haft tid med under höstterminen, så det kanske jag kommer att göra. Äh, jag vetefan, vi får se hur det blir!

Långt inlägg det här, fast inte i närheten så långt som inlägget om den 29 oktober, haha patetiskt.

//Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0