Konsten att bränna upp ett helt hus...

Igår gick jag in till mitt rum för att fortsätta läsa min bok "Låt den rätte att komma in".

Jag släckte taklampan och tände ett doftljus på "första våningen" på en två-våningshylla.

Jag tände sedan min sänglampa och började läsa "Låt den rätte komma in" och strax var jag fullkomligt inne i boken.

Så småningom började jag känna en doft av bränt trä. "Äh, det luktar nog ifrån braskaminen i vardagsrummet", tänkte jag och fortsatte att läsa.

Helt plötsligt hörde jag en smäll av en raket eller liknande utomhus och rycktes ur boken för ett tag. Jag gjorde då en så kallad rundsvepning i mitt rum och fick världens chock när jag tittade på hyllan med ljuset. Undersidan på andra hyllplanet var helt svart eftersom ljuset, som stod på första hyllplan, bränt upp andra hyllplanet totalt.

Jag rusade upp och släckte ljuset fort som tusan. Som tur var hann inte hyllan börja brinna men jag vågar inte ens tänka på vad som kunde ha hänt om jag somnat i sängen utan att släcka ljuset.

Regel nummer 1: Om du känner att det börjar lukta bränt, kolla vad det är som luktar! Var inte lika lat som Linda och skit i det, för då kanske huset brinner upp...


Smart att sätta ett ljus på första hyllplan när andra hyllplan bara är 20 cm ovanför, Linda. Jäkligt smart!

Tack till er med raketen som gjorde att jag reagerade och upptäckte ljuset som höll på att ta eld på hyllan, haha.

Puss och kram //Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0