Läxor och tankar om gymnasieskolor och program

Nej, nu är jag sådär seg på att uppdatera igen. Att blogga är inte min starka sida känner jag...

Det har varit fullt upp de senaste dagarna, alltid finns det någon läxa att göra och jag som inte har planerat särskilt bra den senaste tiden har fått sitta uppe sent på kvällarna och plugga. Dessutom är jag i full gång med att leta reda på bra gymnasieskolor som kan vara ett alternativ att börja på nästa år. Nu har jag dock begränsat antalet från ett 70-tal skolor till 7-8 stycken. Det som gäller nu är bara att plugga upp sig i 8-9 ämnen sådär från VG till MVG så att man får en poäng på 310-315 och nästan är garanterad en plats på skolorna med de höga intagningspoängen. Hahaha, oj vad jag känner att jag kommer att lyckas med det.

Nej, jag får väl söka in till gymnasier med intagningspoäng på 260 poäng eller något och hoppas på att jag kommer in med mina 270 poäng. Men man vet ju inte vad som händer med betygen. Förhoppningsvis höjer jag mig men risken att jag sänker mig finns ju också.

För övrigt är jag nästan helt säker på att jag ska läsa Estet Musik med många Naturvetenskapliga kurser eller Naturvetenskapliga programmet med inriktning Musik. Haha, en jäkligt stor skillnad på de där programmen, tycker inte ni det?

Nu tjatar jag en massa om gymnasieskolor och program igen men det är inte lätt det här ska ni veta. Jag måste skriva av mig lite då och då.

//Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0