Olivia svarar

Gillar du johan palm 100 %
Nej, det kan jag inte påstå. Han är en härlig kille och en duktig artist med mycket utstrålning men jag gillar honom definitivt inte till 100%.

Hur mår du?
Jag mår jättebra! Lite trött men annars är det bra!

Har du några husdjur?
Ja, det har jag! Jag har en katt och en kanin.

Vad är det klantigaste du har gjort?
Det klantigaste jag har gjort. Hmm, listan lär bli lång. Jag kan plocka ut några grejer av dom. En gång på klassens timme så hade vi kört en lek där stolar var inblandade. När vi var färdiga så såg jag var min stol var och gick dit för att hämta den. Precis när jag flyttat undan den så "sätter" sig O, men nu hade jag ju tagit undan stolen så han trillade rakt ner på golvet. Alla skrattade och jag gjorde detsamma. Jag trodde aldrig att jag skulle göra något sådant, haha. Men det var ju faktiskt inte med mening. En annan klantig sak var på en kändischatt på okej.se när det var Promoe som man chattade med. Jag visste inte ett smack om honom så jag frågade om han tyckte att Hip Hop var musik. Självklart fick jag som svar att det var det. Jag hade ju ingen blekaste aning om att han spelade Hip Hop, haha.

Gillar du alla grönsaker?
Nej, inte alla!

Vilka är dina favoritbloggar?
Mina favoritbloggar? Jag läser Kenzas lite då och då. Läser även Febbs och Fokis. Johan Palm skriver väldigt bra också!

Gillar du att rita?
Jadå, det är riktigt kul!

Hur är du som person?
Trevlig, ödmjuk, glad, blyg m.m!

Bästa kärleksminnet?
Med tanke på att jag är ganska ung så har jag inte direkt haft en riktig pojkvän.

Första kyss och med vem?
Jag är ännu okysst!

Vem skulle du helst vilja gifta dig med?
Tänker inte på sådant just nu.

Vad vill du jobba som när du blir stor?
Musiker!

Hur många gånger har du träffat Johan Palm?
Fyra gånger!

Vad tyckte artisterna om dig på Nickelodeondagen? Sa någon att du var bra?
Johan Palm sa att jag var jättebra m.m! Danny tyckte också att jag var jättebra och sa något om att jag aldrig ska sluta sjunga och Erik från EMD tyckte att jag var jättebra!

Är du kär?
Ja, som tusan, haha.

Vem betyder mest för dig i hela världen?
Min syster Linda!

Vad står det i det senaste SMS:et du fick?
"Jag kommer till skolan imorgon"

Vad har du för intressen, förutom musik?
Då blir det svårt! Fotografera kanske..

Hur länge har du sjungit?
I hela mitt liv men i början lät inte så bra. Jag hann faktiskt bli elva år innan det lät okej, haha!

Vad har du för favoritartister?
Det finns så många bra men om jag ska göra listan kort så tar jag bara med tre stycken band/artister, jag gillar David Bowie, Green Day och Oasis.

Tycker du hip-hop är musik?
Självklart inte, hahahaha.

Hur många människor har du uppträtt inför som mest?
På Nickelodeondagen i Kneippbyn så var det 7000 människor som hade kommit för att se mig! (Och Johan Palm, EMD, Måns Zelmerlöw och Alice Svensson m.m.)

Vilket ställe är det finaste på jorden?
På Barriärrevet!

Vad skulle du göra om du vann 1 miljon?
Jag skulle skänka pengar till "Rädda Barnen" och bli fadder till massa djur osv.

Är du tillsammans med någon?
Nej!

Vad är din högsta önskan?
Att min familj får ett långt och ett bra liv.

Vilken TV-serie gillar du mest?
South Park är det ingen tvekan om att det är bäst. Jag gillar även The Simpsons och Family Guy.

Vilket är ditt favoritdjur?
Katt!

Gillar du någon sport?
Jag älskar att kolla på fotbollsmatcher men jag går inte i någon sport.

Vem var den senaste killen som kramade dig?
Johan Palm gav mig en stor (och väldigt oväntad) kram senast jag träffade honom. (Det är inte så många killar som vill krama mig)

Vem var den senaste killen som pussade dig?
Det finns ingen, haha!

Ska du söka till IDOL 2013? Haha.
Får se. Kanske!

Vilken är din favoritlåt?
21 Guns med Green Day, Life on Mars? med David Bowie, och självklart Living On A Prayer med Bon Jovi.

Vilken låt hatar du mest av allt på hela jorden?
Utan tvekan Svenne-Banan av Promoe. Så himla uttjatad! Även meningslös.

Vad är det konstigaste som du och din syster gjort?
Listan kan göras lång men en ritigt sjuk sak som hände nyligen var på Green Day konsärten. Vi satt och kollade på förbanden då jag såg en man med långa dreadlooks. Han var på pricken lik Promoe så vi satt och kollade efter honom hela tiden. Det var rätt mörkt så vi såg honom inte. Han hade köpt öl ett par gånger så vi tänkte att han kommer nog snart. När dom tände ljuset så såg vi inte till honom. Vi satt och viskade för oss själva "Kom igen Promoe, du vill ha en till öl". Efter konsärten så stötte vi på honom och märkte till våran besvikelse att det var inte han.

Favoritblomma?
Liljekonvalj!

Favoritmaträtt?
Ris-och-skinsås

Favoritfilm?
Dagboken är en väldigt fin film

Favoritfärg?
Gul

Favoritdag?
Fredag, när man går från skolan och känner "Nu har jag en lång helg framför mig"..

Vem skulle du vilja vara för en dag och varför?
Jag vet inte! Det hade vart kul att se hur många Johan Palm får krama på en dag, haha!

Om du fick chansen att träffa en person, levande som död, vem skulle du vilja träffa då och varför?
Oj, dessa frågor är riktigt svåra. Jag vet faktiskt inte..

1000 kronor i handen eller en puss på kinden av Danny? (Snodde den ifrån sommarkrysset, haha)
1000 kronor såklart!

Har du varit på Allsång på Skansen någon gång?
Ja! När jag var runt fyra år! Då såg man en livrädd tjej som satt i mammas knä på TV.

Känner Johan Palm igen dig när han ser dig?
Ja, fast han känner igen mig som "Tjejen som sjöng Living On A Prayer på Nickelodeondagen med David Bowie-tröja" istället för ett galet fan, och det är ju tur! Senast jag träffade honom så kände han igen mig och blev glad över att se mig men nu vet jag faktiskt inte..

Vad har du för färg i ditt rum?
Hemma i stan så har jag rosa och vitt på väggarna och ute i stugan så har jag grönt och vitt på väggarna.

Vad kan du spela för instrument?
Gitarr, bas, trummor och piano. Sedan så kan jag spela "Köp varm korv" på blockflöjt, haha! Kanske lite småfalskt men..

Har du något band, i så fall, vad heter det?
Jag och min syster spelar ihop och kallar oss "The Eliassons" Och namnet kom från rockskolan som vi gick på, haha!

Favoritchips?
Chilichips!

Vad tycker du om Tokio Hotel?
Dom är helt okej men dom nya låtarna från den nya skivan är piss enligt mig. Det är inte alls Tokio Hotel som man hör då. Men varje gång man ser dom på TV så blir man glad, haha.

Gillar du att fiska?
Det är kul tills man får napp!

Vad heter du i mellannamn?
Margareta

Hur gammal är du?
Jag är 13 år.

Hur lång är du?
Vet inte, jag är väl mellan 153 cm.

Vad lyssnar du på för musik?
Blandat! Jag lyssnar på det jag tycker är bra och det inkluderar det mesta förutom hiphop och r'n'b i princip.

//
Olivia


Kommentarer
Postat av: Linda

Har du inte träffat Johan Palm 5 gånger? Wienerkonditoriet, Torp, Kneippbyn, Folkets Park och Brewhouse?

2009-10-20 @ 14:57:29
URL: http://theeliassons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0