Prao, gymnasie- & programval och lov

Om man skulle ta och skriva lite då...

Grejen är den att jag inte har en aning om vad jag ska skriva om och därför borde jag ju inte heller skriva något inlägg, men jag har inget bättre för mig så här får ni ett fint inlägg att somna till (ja, det kommer bli så tråkigt). Nu är det ju höstlov men hela den här veckan har jag varit på praktik i stadens musikaffär och det har varit väldigt givande. Jag har lärt mig en hel del och har fått träffa många nya människor varje dag. Jag är ganska blyg av mig och att prata med människor jag inte känner har jag alltid tyckt varit lite jobbigt, det har blivit bättre med åren men det har inte släppt helt och därför är det jättebra övning för mig det här.

Efter den här praktiken är chansen stor att jag kommer att börja jobba för företaget på något sätt, jag kanske hoppar in när de behöver lite bemanning i affären eller så kommer jag att jobba under deras musikkvällar. Haha, jag kanske får starta ett eget företag tillsammans med Olivia. Eliassons garderobservice, där vi får 20 kronor per jacka. Tänk att det kommer 100 personer, då tjänar vi 2000 kronor. Lättförtjänta pengar!

Igår var jag förresten på gymnasiet och kollade in två program som jag kan tänka mig att gå nästa år. Jag kollade in Estet och Natur men inget av dem kändes 100% rätt. Fast det finns ett alternativ, Natur-Musik som finns på ett gymnasium drygt 30 minuter bort. Det dåliga med det programmet är att man inte läser vissa B-kurser som Kemi B och Fysik B men det får jag välja till på det individuella valet. Sedan får jag väl välja till Matte E eller något också. Eller något språk. Äh, sådant behöver jag inte bestämma nu, jag kanske borde söka in först och plugga upp mina betyg litegrann. 290 hade varit skönt att få i alla fall, fast det innebär att jag måste höja mig från VG till MVG i fyra ämnen. Hm, känns svårt.

Annars då. Jag känner att jag bara pratar och pratar om allt och ingenting just nu, vilket är lite halvintressant sådär men vad fasen ska jag göra? Jag väntar på att idol ska börja igen, ska bli intressant att se vem som åker ut ikväll. Nu börjar programmet igen. Ses!

//Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0