090903

Hej! Idag har det varit en helt vanlig skoldag och det finns inte så mycket att berätta om den, inget speciellt har alltså hänt i skolan.

Jag tänkte bara uppmärksamma min mammas och pappas förlovningsdag som är idag. De har nu varit förlovade i 20 år (3 september 1989 förlovade de sig alltså) men ännu är de inte gifta, haha. Hur som helst så ska vi fira detta här hemma och göra en trerätters middag och har jag förstått det hela rätt så är det jag som skall stå för förrätten, fast det är mamma och pappa som bestämmer vad vi ska ha till förrätt, jag bara gör den eller något sådant...

Därför måste jag sticka iväg till köket och börja med den nu innan de blir förbannade på mig, vilket jag inte vill. Det är ju trots allt deras förlovningsdag och då ska jag i alla fall försöka vara dem till lags. Så syftet med detta inlägg var alltså att gratta dem, alltså tänkte jag avsluta lite passande. Jag vet inte riktigt om grattis är rätt ord att använda, men skit samma jag gör det i alla fall.

Grattis mamma och pappa på den 20:e förlovningsdagen!


//Linda



Uppdatering 22.09:

För det första: Mamma och pappa hade bestämt att vi inte skulle ha efterrätt eftersom de vill hålla sig pigga och friska längre. Hmm...

För det andra: Jag skulle uppenbarligen inte fixa förrätten eftersom mamma och pappa inte litade på att det skulle bli gott nog, eller något sådant. Jag har ju faktiskt VG i hemkunskap i alla fall, haha.

Jag var bara tvungen att rätta till den felaktiga informationen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0