090905 - Trött och hes som få

Tja! Här sitter jag och käkar Läkerol för glatta livet. Min röst är för jäklig efter att ha skrikit som en galning och varit allmänt oseriös den senaste timmen. Men nu ska vi inte gå händelserna i förväg...

Idag sov jag till halv elva och trots det har jag varit svintrött hela dagen. Borde det inte vara tvärtom, eller så kanske det är så att jag är så pigg så att jag blir trött av att vara jättepigg. Kul teori, jag är så sämst på att skriva bra klockan 11 på kvällen.

På förmiddagen gjorde jag inte så mycket, tog ett bad och andra saker som är ointressanta att läsa. Efter att ha ätit lunch hos farmor gick jag till stationen för att möta upp K. eftersom vi skulle ta bussen hem till henne så småningom. Hemma hos henne lagade vi bland annat den goda kinagrytan som vi gjorde i hemkunskapen tidigare i veckan. Jäklar vilka mästerkockar vi är!

Vid halv nio fick jag skjuts hem av farmor och jag gick direkt till O. som kollade på Sverige som spelade mot Ungern. Vi bestämde oss för att vara riktigt insatta i matchen och när Ungern fick straff skrek vi ut vår ilska mot domaren, haha. Sedan skrek vi ut vår glädje när Zlatan gjorde 2-1 i sista sekund. Efter det lät det som jag var inne i världens målbrott. Jag kunde inte hålla samma ton i mer än två sekunder innan rösten hoppade upp och ner hur som helst. För att stabilisera rösten igen snodde jag O:s Läkerol-ask och 20 pastiller senare är rösten hyfsat återställd. Härligt.

Nu vet jag inte vad jag skall göra. Kanske ska jag och O göra lite mat. Vi och våra sjuka tider säger jag bara. Det blir väl sängdags vid ett, halv två skulle jag tro. I alla fall för min del, O slocknar väl som vanligt vid tolv, halv ett. Då är hon riktigt rolig att konversera med måste jag säga, hon är helt borta och har ingen aning om vad hon snackar om. Vid sådana tillfällen är O som roligast, hahaha.

Jag skall sluta plåga er med mitt meningslösa snack. Vi ses!

//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0