090922

Hej bloggen!

Imorse vaknade jag av att solen lyste in i mitt rum. Jag hörde fåglarna kvittra. Det var så mysigt varmt i hela huset. På bordet väntade världens godaste frukost. När jag gick ut genom dörren möttes jag av en klarblå himmel, torr asfalt och jag hade en underbar väg till skolan... Eller inte.

Vi kan ta det en gång till och då ska jag skriva exakt hur jag upplevde hela morgonen.

Jag vaknade av att regnet piskade mot rutorna. Jag ville bara stanna kvar i sängen och sova hela dagen. När jag insåg att jag var tvungen att gå upp så kände jag kylan mot min bara hud. När jag kom till frukostbordet så stod det ost och smör där. När jag gick ut genom dörren så möttes jag av piskande regn, blåst och 10 grader. Morgonen var jättelyckad.

Min morgon har påverkat hela dagen så ni kan ju tänka er hur sur jag har vart hela dagen. Jag har suttit med en tråkig min och halvöppna ögon hela dagen. På lunchen så åt jag nästan ingenting och blev sur för att jag var hungrig.

Men när jag kom hem så väntade en rykande makaronepudding, jag vet självklart inte hur det stavas men jag hoppas att ni förstår vad jag menar. Nu så har jag krypit under täcket och ska sova. Sedan blir det väl tyska och svenska läxan som ska göras.

Ha en fin dag!

//Olivia♣


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0