Läger med klassen

Anledningen till varför jag inte har bloggat på sistone är inte för att jag inte haft något att skriva om utan för att jag har varit så svinigt trött sedan i fredags då jag kom hem från en ö där jag och min klass varit och sovit över. Man sover ju sällan särskilt mycket när man är på läger och har man dessutom paddlat genom tre sjöar och en å för att komma dit och sedan paddlat samma sträcka tillbaka igen med en spurt genom hela sista sjön är det rätt troligt att det slutar med att man stupar i säng så fort man kommer hem.

Dock lyckades jag hålla mig vaken i ytterligare två timmar eftersom vi var och hämtade upp mamma och pappa på flygplatsen. Mamma och pappa har varit en vecka på Kreta så jag och Olivia har klarat oss själva nu i en vecka. Det har gått bra men det tar på krafterna att sköta ett hushåll helt själv när man inte är van vid det. Ytterligare en anledning till varför jag varit så trött på sistone.

Helgen har varit riktigt seg och har i princip bara bestått av godisätning och tv-tittande. Just det ja, jag har ju paddlat kanot med Olivia, men det blev inte en särskilt lång tur. Det blåste på sjön och vi hamnade i en ström så vi var tvungna att vända om. Det är väl det enda aktiva jag har gjort nu i helgen. Starkt jobbat Linda!

Jag har för övrigt blivit otroligt förkyld och har låtit som en kråka nu i några dagar. Näsan krånglar lite också och jag håller på och snörvlar och är allmänt hängig för tillfället. Det är inte så smart att vara i närheten av mig för tillfället med andra ord.

Nu funderar jag på att gå utanför dörren och andas in lite frisk luft, det har blivit lite dåligt med det nu i helgen. Imorgon är det skola igen med friluftsdag, Matte A-kurs och glosläsning. Får se om jag orkar skriva något här när allt det är över.

//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0