En jobbig period

Jag tror att nästan alla går igenom en jobbig period i sitt liv när vännerna kanske inte är där eller något liknande. Vissa hanterar det genom att börja göra saker som gör en populär t.ex dricka, röka, strula m.m. Andra gör det bästa av situationen och börjar lära känna sig själv mer.

Jag hade en sådan jobbig period när jag gick i sexan. Det kom en ny tjej till klassen som självklart alla tyckte var superintressant. Jag var borta i Australien en vecka in på vårterminen och den veckan gjorde så att jag hade den värsta terminen någonsin.

Jag kommer så väl ihåg när jag steg in i korridoren efter min Australienresa och hur mina två gamla kompisar L, M och den nya tjejen T satt tätt tillsammans och skrattade. Jag hälsade riktigt glatt på dem medans de sa ett frånvarande hej. På rasterna gick jag en meter bakom dem och stirrade in i deras tomma ryggar.

Jag kommer så himla väl ihåg en gång i matsalen då jag satte mig först av alla vid ett bord. Sedan så kom T & L och satte sig. Då märkte jag att M inte skulle få plats. Många tankar flög runt i huvudet på mig. Jag såg att M satte sig vid ett annat bord och tittade mot vårt bord. Innan jag hann blinka så lyfte T och L sina tallrikar och gick iväg. Där satt jag ensam kvar vid bordet.

Då kände jag att mitt liv sög men idag så är jag glad att det hände. Det hjälpte mig att hitta mig själv. Jag vet vem jag är och jag vet att jag inte behöver försöka vara någon annan. Jag duger precis som jag är.

Olivia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0