Målare

Det värsta jag vet är när det är fönsterputsare utanför våra fönster. Man känner sig så blottad då, jag menar, de står ju ändå och har full insyn över vår lägenhet. Som tur är så är de högst två som är här samtidigt och dessutom är de ju borta ganska fort.

Till skillnad från målarna som för tillfället omringar vårt hus. Ens privatliv är lika med noll när man har fem målare, på olika ställen runt hela huset klockan halv nio till halv sex, från och med idag och flera veckor framåt. Helt fantastiskt! 

Haha, ja herregud, man får helt enkelt tänka sig för nu när man vistas i lägenheten, det går till exempel inte att kila igenom lägenheten från badrummet till sitt eget rum enbart i underkläder utan nu måste man ta med sig alla kläder till badrummet när man skall duscha. Det är visserligen inte alltför jobbigt men det blir lite krångligt att behöva tänka på det. Haha, jag vågar inte ens tänka på hur många gånger de som arbetar på vårdcentralen mitt emot vårt hus har sett mig springa den där dagliga rundan mellan badrummet och mitt eget rum. 

Lite måndagstankar sådär. Nu ska jag äta, det har jag inte gjort på sisådär tio timmar, så jag är ganska matt nu.

LindisBindis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0