10 augusti 2010 - Göteborgs kulturkalas dag 1

Idag var första dagen på Göteborgs kulturkalas och jag och min vän Anna drog ner vid ett för att checka läget. Först gick vi runt i en massa second hand-butiker, sedan i affärer som Monki, H&M, Weekday, Monki igen, JC, H&M igen o.s.v. o.s.v. Ni fattar grejen. I sex timmar höll vi på så och vid sju gick vi mot Götaplatsen för att se Timo Räisänen (eller hur sjutton man nu stavar hans efternamn). Det var så otroligt mycket folk på avenyn så det gick nätt och jämt att komma fram.

När vi var på Götaplatsen så satt vi ungefär en timme och kollade på lite annat och vid halv nio gick Timo upp. Jag hade knappt hört någon låt med honom innan jag såg honom idag men jag tyckte att konserten var härlig. Man stod och trängdes där i publiken och det var en så härlig stämning. I sådana tillfällen är jag så lycklig och alla problem och negativa tankar bara försvinner.

Jag kom hem vid elva någon gång och nu sitter jag här och har grym träningsvärk i benen efter sju, åtta timmars promenad i Converse, inte världens bästa långdistans-skor. Men det är synd att klaga.

Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0