8 augusti 2010

Hej där!

Nu är jag som sagt hemma från Grekland och jag måste säga att det har vart en helt underbar resa som bjudit på kanonväder, supergod mat m.m. Jag kan skriva lite från resan här och nu. Jag tänker inte berätta allt för det skulle ta alldeles för lång tid.

Vi har självklart legat och stekt på stranden nästan varje dag. Varje dag så har det vart klarblå himmel 33 grader i skuggan och 29 grader i havet. Som ni kanske förstår så ville man inte åka hem men allt måste väl ha sitt slut? Men i alla fall, jag och syrran har sprungit runt som galningar efter tre kackelackor som gått lösa i rummet, fy sjutton för dem. Jag hade seriöst ett askfat på sängbordet så jag kunde mosa den om den kom i närheten, haha.

En annan dag så var vi vilse i de höga bergen. Bilen hade knappt någon bensin kvar och vägarna gick sick-sack upp för bergen och lite här och var låg det bilar som kört ut för kanten, minneshus (eller vad man nu ska kalla det) för de som dött i bergen. Självklart så får man panik där uppe men sådan tur var så kom vi till den stora vägen tryggt och säkert.

Sista dagen så hade jag superont i magen och förgiftade de allmäna toaletterna med mina gaser, haha. Stackarna som satte sig på samma toa som jag efter mig, haha. Men som ett mycket bra ordspråk lyder "Nöden har ingen lag"

Nej, nu ska jag lägga mig i sängen, min datastol är så sjukt hård så man kan inte sitta här en längre stund, haha. Imorgon så laddar jag nog upp bilder från Grekland. Ni får ha det super nu och njut av det kalla och tråkiga vädret.

Olivia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0