Att bli Veckans blogg kan göra mycket

Imorse så gick jag in på bloggen och såg att vi fick 92 besökare igår och tänkte "Va' fasen?" sedan så gick jag in på FEBBS blogg och såg att vi blivit den femte finalisten i Veckans blogg. Herregud tänkte jag då, jag trodde att det var omöjligt, haha, ibland så vänder turen. Jag vill bara tacka FEBB så himla mycket för länkningen.

Jag blev uppskattad för mitt långa inlägg som jag skrev nyligen, det trodde jag aldrig att jag skulle bli, sedan så har jag och Linda fått 300 visningar på youtube på bara tre dagar och sedan två nya läsare, kan det bli bättre? Tänk vad glad man kan bli om det går bra. Jag menar, två läsare är ju inte alls mycket men det gör mig jätteglad.

Det är samma sak för barnen i Afrika som svälter, om vi skänkte en 50-lapp i månaden till fattiga barn så förstår ni hur glada de skulle bli. 50 kronor är ju ingenting för oss här i Svergie. Istället för att köpa något på rean så kan vi hjälpa ett barn, ett liv.

Vi lever alldeles för bra här i Sverige, vi klagar på allt mellan himmel och jord, t.ex att det regnar för mycket, vi har en finne i pannan, det gick hål på ett par strumpbyxor, vi förstår ju inte hur bra vi har det. Det är ju bra att vi har regn, förstår ni hur glada de i Afrika eller de i något annat torrt land skulle bli om de fick regn? Förstår ni hur lite det betyder att vi får en finne? Vi dör inte av finnar, flera människor dör varje minut av svält, vi vågar inte ens gå utanför dörren när vi har en finne. Hur låter det?

Jag blir bara så förbannad på mig själv i såna här tillfällen, jag blir så himla sur för att jag får några obetydliga repor i min mobil. Jag ska vara glad för att min familj har råd med att köpa en mobil till mig. Jag ska vara glad att vi har en stabil ekonomi så vi kan resa och uppleva saker, det är ju många som inte åker till ett annat land för att de inte har råd. Jag menar, vi ska vara glada för det vi har. Vi måste lära oss att uppskatta saker mer här i livet.

Alla tänker, nej nu ska jag börja skolan men det är så många i vissa länder som skulle göra allt för att gå i skolan men de får inte. Här i Sverige så är det massa som skolkar och röker istället för att lära sig saker. Vi är så bortskämda här i Sverige.

Det var alla tankar i mitt huvud för tillfället. Jag ska skriva mycket tankar med tanke på att det var en läsare som ville det. Ha det bra!



Olivia

Kommentarer
Postat av: natta

Ska du på blogawards?

Tänkte samla in alla som ska med och lägga ut era bloggar på min sida så att man har lite koll på vilka som kommer :)

Hoppas att vi ses där!



Puss kram

Natalies.se

2010-08-21 @ 16:47:38
URL: http://natalies.se
Postat av: iismile.blogg.se

Skulle ni kunna skriva vilket nummer nagellacket i inlägget "Mintgröna naglar" har? :) färgen var verkligen jätte fin :)



för övrigt måste jag säga att eran blogg är väldigt bra, inläggen är verkligen inspirerande och intressanta :)



grattis till veckans blogg hos febbs! :)

2010-08-21 @ 19:20:58
URL: http://iismile.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0