Filmdag som leder till andra tankar och åsikter

Idag så har jag och syrran bara legat inne och kollat på film, än så länge så har vi bara sett Avatar och vi har tre filmer kvar att se. Jag förstår inte hur jag kommer att orka se på tre till, jag blir alldeles matt av att se Avatar för att den är så lång men om ni inte har sett den så måste ni verkligen se den.

Avatar är en riktigt stark film som alla i hela världen måste se. Det får en att inse att varje dag så fälls tusentals träd i regnskogar världen över och vad gör vi? Vi sitter här hemma och låtsas som ingenting eller säger "Det får väl dom fixa, vi har ju ingen makt." Jag säger som Michael Jackson, vilka är dom?

Vi måste för f*n göra något snart, om vi ska hålla på så här som kommer det inte finnas något kvar, vi kommer inte kunna leva på jorden längre. Jag förstår känslan att känna sig hjälplös för det gör jag med, jag vet inte vad jag ska börja men om verkligen ALLA engagerade sig lite i detta så skulle vi se skillnad.

Jag sitter inte här och säger att jag gör massa för detta för det gör jag inte för jag vet som sagt inte var jag ska börja, jag vet att inte jag ensam kan göra någon förändring men alla tillsammans kan göra det. Vet ni en anledning till varför det fälls träd? Mc Donalds! De hugger ner träd för att de ska få betesmark till sina kor som vi ska sitta och äta upp när vi fått vår jäkla cheeseburgare i handen. Träd fälls förgäves. Vi kan leva utan Mc Donalds. Vi skulle må så mycket bättre om man bara stängde ner den skiten. Maten där ger ju ändå ingen näring, det är bara fett.

Förlåt för mitt språk men jag är bara så himla upprörd över allt detta. Jag säger inte att jag inte äter Mc Donalds, för det gör jag men vet ni? Jag ska sluta äta den skräpmaten och det tycker jag att alla ska göra. Jag tror inte att jag gör någon förändring med att sitta och klaga i ett inlägg för ingen läser min blogg men om bara alla kända personer som verkligen är förebilder skulle göra detta så skulle det bli skillnad.

Nej, nu ska jag göra mig redo för andra filmen. Ha det bra.



Olivia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0