Första veckan på gymnasiet avklarad.

Nu är det fredag och jag har gått en vecka på gymnasiet och jag kan nog inte vara nöjdare än vad jag är. Allt är så grymt bra och så himla annorlunda jämfört med tidigare. Det var okej på högstadiet också men jag kände att jag inte utvecklades så mycket, då framför allt kunskapsmässigt. Min förra klass var inte den mest studiemotiverade klassen på jorden och det tog alltid lång tid att komma igång. Nu tar det i princip en minut och sedan sitter alla på sina platser och lektionen kan börja. Förut fick jag ont i huvudet av skolan eftersom det var så högljutt jämt men jag har inte haft ont i huvudet på hela veckan eftersom det är så lugnt och skönt i klassrummet.

Skolmaten är grym. Vi har fått ett matkort så nu kan vi gå runt på olika restauranger och äta, vi äter alltså inte i någon matsal. Den här veckan har jag käkat thaimat och indisk mat och det har varit toppen och man blir så mätt på det också. Frågan är om man kommer att behöva träna mer för att maten är onyttig eller om den är ungefär som skolmaten fast med mer näring. Jaja, man får vänta och se helt enkelt, haha.

Lärarna på skolan är toppen. Det finns inte en enda lärare hittills som jag är missnöjd med utan det kommer nog att bli superbra. Klassen är också helt fantastisk. Vi har fått riktig gemenskap på en vecka och man kan prata med i princip vem som helst och käka lunch med alla.

Pendligen är än så länge uthärdlig och jag tycker att det är skönt att sitta på ett tåg och bara slappna av på morgonen. Dessutom kan jag pendla med min pojkvän vissa dagar och det är toppen. Min pojkvän går i samma stad som mig så vi kan ses efter skolan och även om vi inte träffas lika mycket som när vi gick i samma klass så fungerar det jättebra än så länge.

Ja, det var lite tankar om min första vecka. Jag är supernöjd i alla fall.

Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0