Hur får man en stor blogg?

Ärligtalat så har jag ställt mig själv den här frågan så himla många gånger. Jag har lite saker som jag tycker är viktigt med en blogg. Jag säger verkligen inte att detta är måsten för att få en stor blogg för man ser ju att jag inte har en stor blogg så egentligen, varför lyssna på mig när jag rabblar upp vad jag tycker att man ska göra och inte göra för att få en stor blogg? Men för er som är intresserade, börja läs.

Det första jag tänker på när jag går in på en blogg är designen. Är inte designen så snygg så kollar jag aldrig in innehållet i bloggen vilket förstås är dåligt.

Man ska gärna ha bilder på sig själv så man vet vems blogg man läser. Det bror ju helt på om det är en Anonym person som vill förbli anonym men om det är en vanlig blogg som jag har så ska man gärna ha mycket bilder.

Provocera INTE! Ingen tycker om dig då, alla läser bloggen för att de tycker att du är en superjobbig person. Dessutom så kommer du att få en stämpel för livet.

Var dig själv och var snäll mot dina läsare.

Skriv inte i andra bloggar "Hur ser din kväll ut?" Man förstår ju att det bara är någon som vill ha fler läsare. Besökare för dagen kanske de får men aldrig läsare som stannar kvar.

Om man skriver ett inlägg så ska det vara hyfsat långt och vettigt. Om man skriver tre meningar så kan man ju för sjutton lika gärna skaffa Twitter.

Jag har aldrig fått en stor blogg och jag har haft två bloggar innan denna bloggen. Jag var 12 år när jag startade min första blogg och jag förstår att ingen ville läsa den för där skrev jag bara massa ointelligenta saker. Ärligtalat så tycker inte jag att man ska börja blogga som 12-åring för då är man fortafarande för ung för alla utseendefixerade saker som finns i massa andra bloggar.

Visst jag är bara fjorton men det känns ändå som en helt okej ålder att börja blogga, men personligen så tycker jag att de bloggarna som är bäst drivs av personer som är 16 eller mer. Nu läser ju inte jag så många bloggar så jag vet ju egentligen inte hur andra som är yngre än 16 bloggar. Men de som har de största bloggarna är oftast äldre än sexton.

Sedan något som intresserar många tjejer är mode. Det är nästan bara modebloggarna som är stora nu för tiden. Min blogg har lite gott och blandat, haha. Jag skriver om min helt ointressanta vardag, jag skriver väldigt mycket tankar. Sedan så skriver jag bara om allt annat som faller mig in helt enkelt men det första som jag rabblade upp är det jag skriver om mest.

Som ni ser så är jag väldigt bra på att ladda upp milslånga inlägg men jag känner att ska man skriva ett inlägg så ska det vara ett långt och vettigt. Det behöver kanske inte vara lika långt som mitt men ändå längre än tre meningar. Och som jag sa, om man är en sådan "bloggare" så kan man lika gärna skaffa Twitter eller någon annan sak där man inte ska skriva långa inlägg.

Det var "lite" tankar om bloggar m.m. Jag undrar hur många som läst inlägget nu, haha. Men för de som har gjort det (min syster) så vill jag tacka er för att ni orkat lyssna på allt. Fortsätt att läs bloggen så kommer ni att få höra mer intressanta tankar och åsikter.

Olivia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0