Sluta spama plus andra tankar

Alltså, något som varenda bloggare borde fatta är att det lönar sig inte när man skriver i en blogg "Hej, vad har du gjort idag?". Ärligtalat så tror jag att de flesta som får en sådan kommentar blir bara sur. Eller sur kanske inte är rätt ord, möjligtvis så blir man irriterad. Varje gång jag ser en sådan kommentar så blir jag bra irriterad.

Om man då kommenterar något om inlägget så blir jag glad och går in på bloggen och skriver en kommentar om ett av hennes/hans inlägg. Då blir ju allt så mycket roligare om man kommenterar varandras bloggar, inte bara med svar utan bara visa att man är lite intresserad.

Det finns allt för många bra bloggare som inte uppskattas för deras arbete som de lägger ner på sin blogg. Jag sitter och kan skriva milslånga och viktiga inlägg, blir jag uppskattad för det? Nej. Det är inte en enda som säger "Du skriver väldigt bra" utan det är bara folk som skriver "Fin blogg, vad har du gjort idag?"

Däremot så får alla blåsta tjejer som provocerar i sina bloggar stora bloggar och folk som läser deras meningslösa inlägg som handlar om att man inte får vara tjock. Vad är det för förebilder för förvirrade 11 åringar? De fattar ju inte att det finns småtjejer där hemma som får en bild av hur en "snygg" tjej ska se ut. Stora läppar, skitstora bröst och resten av kroppen ska vara pinnsmal. Gud så hett det låter va? Fy f*n!

Jag blir bara så frustrerad när jag tänker på vilket samhälle man får växa upp i. Bara massa tjejer som gör onödiga skönhetsoperationer och ser mer blåsta ut än vanligt. Jag tänker på de 11 åringar som är inne på internet och läser Kissies blogg och ser upp till henne. Jag minns väl hur det var att vara 11 år, det var ju bara tre år sedan, haha. Men man är ju osäker i den åldern och man är inne i en sådan period där man tänker "Hur ska jag se ut?" Och så går dem in på Kissies blogg och tänker "Så vill jag se ut" Är det inte helt sjukt ändå?

Sedan så kanske de börjar blogga och provocerar. Själv så har jag aldrig hamnat i den situationen för jag läste inte ens bloggar när jag var elva år, då satt jag inne på hemsidan OKEJ, haha. Jag började läsa Kenzas blogg när jag var runt tolv och hon är ändå en av de bästa förebilderna inom bloggvärlden. Visst hon röker och festar ganska ofta men.

Äsch, vet ni vad? Nu orkar jag inte lägga ner mer tid på detta inlägget som ingen kommer att orka läsa, förutom min syster förstås, hon är en sann läsare, haha.

Olivia


Kommentarer
Postat av: Agnes

Håller med dig där. När jag var 11 var jag väl lite förvirrad kanske. Tur att jag inte läste några korkade bloggar då. Och ang. kommenaterna, dom släng rakt ner i papperskorgen!

2010-08-20 @ 21:46:27
URL: http://happydayz.blogg.se/
Postat av: ida

jag läste, o de var bra skrivet.

jag håller med dig te 100 % !

man undrar en sak på bloggen , o folk bah : fin blogg, allt bra med dig ?

o så kanske de redan står på bloggen hur man mår, man bah , japp ingen läser ett skit av vad man skriver -.-

fortsätt skriva sån här bra text så kommer jag och säkert många fler följa din blogg :D

2010-08-21 @ 00:36:18
URL: http://iiiden.blogg.se/
Postat av: Catherine

Dessa dagar unga flickor ser för mycket på tidningar och det är därför de klä sig som de är, även med smink, det är hur samhället är och det är så fel, när en tjej tittar på en tidning, säger modet för nyfikenhet, flickan tror hon är ful eller tjock, dess galen.



Jag hoppas att min översättning är bra, jag använde en maskin, förresten, jag från USA

2010-09-24 @ 06:43:46
URL: http://Jag har stängt min blogg sida

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0