Snart är det vinter

Varje gång man börjar skolan efter ett långt och härligt sommarlov så känner man att vintern är så sjukt nära. När jag tänker på det nu så får jag lite panik för jag vill inte ha vinter, jag vill ha ett långt sommarlov, jag vill sola mer, bada mer, hoppa mer studsmatta m.m. Det finns så mycket mer man vill göra. Sommaren är kort, det mesta regnar bort. Men nu är den här, så ta för dig, solen skiner idag. Den låten sjöng jag och Linda när vi paddlade kanot i början av juli. Då var det verkligen långt kvar av sommarlovet men nu står jag här och har min sista sommarlovsdag.

På måndag så börjar allt igen, då börjar alla tidiga uppstigningar, allt plugg, problem som kan uppstå i skolan, allt mellan himmel och jord kommer att hända. Förra året så var jag olyckligt kär hela sjuan och ville inget annat än att bli tillsammans med honom men självklart så slutade allt i en besvikelse. Nu lever jag dagen och är inte kär i någon, det kan vara härligt att inte tänka på sådant och fokusera på sig själv istället, man behöver det. För tillfället så är jag inte kär i någon och jag trivs bra med det.

Oj, nu kom jag in på ett annat ämne om man tänker på rubriken, haha. Jag är rätt bra på att komma ifrån ämnet i mina inlägg. Där har ni gamla vanliga Olivia, tjejen som alltid kommer ifrån ämnet. Jag ska visa en bild som jag hittade på tal om vinter.



Haha, nu började jag faktiskt längta efter vintern, fast ändå inte. Men förra vintern var verkligen jättemysig och jag hoppas att det blir en sådan igen, kanske inte lika mycket snö men nästan.

Olivia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0