Söndag 15 augusti 2010

Hallå där allihopa! Nu var jag riktigt nära på att skriva god morgon, haha. Jag vet inte varför, antagligen för att jag är rätt van vid att skriva god morgon. Just nu så är vädret supertrist, regnigt. Jag hoppas att hösten blir solig percis som förra året. På ett sätt så längtar jag till skolan för det finns ju faktiskt mycket bra saker med skolan. Man får en kanon utbildning. Om man bryr sig förstås. Vissa väljer ju att sitta och röka under lektionerna men mer om detta ska jag prata om i ett annat inlägg.

Alldelses nyss så åt jag en vegetarisk och nyttig måltid som jag lagade helt själv. Den bestod av pasta, falafel, spenat och morötter, mums! Jag har inte tänkt att bli vegetarian på heltid, eller vad man nu säger, men jag ska i alla fall äta betydligt mindre kött. Ärligtalat så kommer jag inte att kunna motstå vanliga köttbullar, det är ju bara så gott.

Jag har inga planer för morgondagen, blir det lika dåligt väder som idag så är det ju ingen idé att gå ut. Men i och för sig, det är ju min sista vecka av ledighet så jag borde göra något bra av den istället för att sitta inne och känna ångest inför skolan. Det kommer ju gå ett år till sommaren 2011.

Nej, nu så ska jag påbörja ett inlägg om grupptryck och lite andra tankar. Jag hoppas att många kommer att läsa det för jag tror att det kan bli rätt viktigt.




Olivia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0