tjugotredje augusti tvåtusentio - Första dagen i klass NV1c

Idag har varit en bra dag. Jag har gått min första dag på mitt nya gymnasium och allt känns redan så mycket bättre än högstadiet. Jag passar bra på naturprogrammet och jag gillar personerna som går i min klass. De känns väldigt jordnära och jag kommer bra överens med dem. Det är väl kanske lite tidigt att säga för mycket om hur nöjd jag är för jag har ju bara gått en dag men tankarna som går igenom mitt huvud idag är helt igenom positiva.

Allt känns bra och det är inte en massa grupperingar - än så länge. Jag kan prata med alla i klassen och eftersom i princip ingen känner någon i klassen så att alla öppna och glada. De lärare jag har träffat verkar toppen, skolans läge är fantastiskt, skolans matsystem är toppen, nollningen verkar grym liksom elevkåren och jag har aldrig varit med om en sådan tyst och lugn klass. JAG framstår ju som pratig liksom och det är något utöver det vanliga kan jag säga, haha. Men jag älskar det. Hoppas att det alltid blir så lugnt och skönt i klassrummet.

Idag har varit en dag med en jäkla massa information om nollning, elevkort, kopieringskort, matsystemet, schema, utdelning av papper och presentation av rektor, lärare och skolsköterskor m.m. Dessutom har vi tagit kort på klassen med en engångskamera som vi kommer att framkalla och få se på studenten. Det kommer att bli skitroligt. Vi slutade runt två idag, jag mötte upp Gillis på centralen och vi åkte hem.

Alltså jag är så otroligt nöjd över allt just nu. Imorgon är ännu en informationsdag och på onsdag börjar plugget. Jäklar vad jag kommer att behöva plugga. Men det är så värt det. Hoppas att mina tre år kommer att bli helt fantastiska nu. Jag ska göra allt för att läget ska bli så i alla fall.

Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0