Gött att börja dagen med en tågförsening

Jag gick upp sex i morse, gick på tåget vid sju och kom fram halv nio. Tåget brukar vanligtsvis ta en halvtimme, så det var en timme försenat och det tog en halvtimme för tåget att ta sig en mil. Härligt läge! Så jag kom 40 minuter för sent till skolan och var livrädd för att få utskällning av kemiläraren och hon blängde visserligen på mig, men sedan gav hon tillbaka mitt prov som jag gjorde för några veckor sedan och sa högt inför hela klassen "jättebra Linda, maxpoäng" varpå klassen började applådera. Jag blev värsta generad, men det var kul.

Vi slutade tolv idag och jag och några vänner drog då till Subway för att utnyttja våra matkort. De flesta av oss har massor av pengar kvar så vi vill göra slut på så mycket som möjligt eftersom de försvinner till julen och laddas om på nytt. Det var härligtl, det har blivit som en slags tradition. Fredag är Subway-fredag helt enkelt. Vi satt där till klockan halv fyra ungefär och sedan började vi dra oss hemåt. Jag tog ett tåg hem som inte var försenat och nu tar jag det mest lugnt.

Jag och min lillasyster har biobiljetter som går ut den 23 december så vi tänkte gå på Harry Potter idag men jag protesterade, för då missar jag ju finalen av idol och så kan jag ju inte ha det. Så jag hoppas på att få hit min pojkvän så småningom så att vi kan mysa tillsammans, det hade varit mycket trevligt! ♥

Ha en fin kväll!

Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0