Luciafirande

Lucia är en av årets mysigaste dagar tycker jag. Däremot är det mindre mysigt att behöva gå upp tjugo över fem för att vara med i skolans luciatåg, men det gjorde jag i alla fall. Jag genomförde luciatåget och sedan fick jag åka hem. Sjukt ovärd dag egentligen, eftersom vistelsen i skolan var högst en och en halv timme och att restiden dit och hem var tre timmar. Men vi som var med i luciatåget fick biobiljetter som tack, vilket gjorde dagen rätt bra ändå. Missta mig inte, det var skitkul att vara med i luciatåget, men jag är ingen morgonmänniska.


När jag provade luciakläderna igår och gick för att fråga om allt såg bra ut så skulle självklart mamma ta fram
kameran och fota. Men det är bra, för då kan bloggen få lite mer bilder. Det är ju lite dåligt med det.

Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0