Spelning på ålderdomshem

Idag gick jag upp tidigt för att jag och en kompis skulle spela på ett ålderdomshem, och det var verkligen värt den sömnen som gick förlorad. Förutom att jag tycker att det är kul att spela och visa vad jag kan så ger det mig så otroligt mycket att göra det. Äldre personer uppskattar verkligen att man underhåller dem och spelar och sjunger för dem och jag mår så bra av att känna att jag verkligen gör något som gör andra glada.

Vi spelade i 40 minuter ungefär och fick inte jättemycket i lön, men grejen är den att jag skulle kunna göra det gratis för dem, många gånger om. Pengarna spelar absolut ingen roll utan det är känslan att få sprida glädje och få andra att må bra som gör mig så glad. Jag vet att jag kan göra folk glada med min musik, jag känner mig duktig på det jag gör, tillräckligt duktig för att folk ska uppskatta det och att spela musik får mig att slappna av och bara ha det kul. Jag kan inte spela så ofta längre, eftersom jag går en så krävande gymnasielinje och satsar stenhårt i skolan, men när jag gör det så tycker jag att det är så otroligt kul och jag skulle vilja göra sådana här spelningar på heltid, för det är så kul och givande.

Kom igen allihopa. Om ni är duktiga på något, visa upp det och sprid glädje runt er. Förutom att ni gör världen lite gladare och bättre så kommer ni dessutom att må så bra av det själva och växa som personer.



Kram ♥

Linda

 


Kommentarer
Postat av: emmi

Hej!

Anmäl dig i Helgens blogg hos mig.

Direktlänk; http://fashiontwisted.blogg.se/2010/december/helgens-blogg-tavling.html#comment



Om du inte gillar reklam ursäktar jag mig & du får ha en trevlig helg! :)

2010-12-18 @ 14:24:32
URL: http://fashiontwisted.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0