2010 01 02 / 20 10 0102 = Palindrom

Wow, vad cool jag är nu! Jag kom att tänka på följande när jag hade alldeles för mycket fritid; Datumet "2 januari 2010" är ett palindrom, om man skriver med siffror så klart, och om man skriver ut hela 2010 och inte bara 10. Lite långsökt men jag är en jäkla dryg människa också som lägger märke till sådant här.

Bry er inte om mellanrummen, då förstörs allt. Alltså jag borde nästan få Nobelpris för den här upptäckten eller något. För ingen kan ju ha kommit på det här tidigare. Inte sant? (Jag ber er uppmärksamma ironin här! Om jag inte varnar er kanske ni tror att jag är en fruktansvärt arrogant person och det är jag verkligen inte. Jag har förstått att människor har lite svårt att förstå sig på ironi så det är lika bra att vara övertydlig med att man faktiskt är ironisk.)

Om man skiter i att ta med "20" i sitt palindrom så finns det åtminstonde en till möjlighet. Det kanske finns fler datum år 2010 som är palindrom men det enda jag kan komma på är:
1 november 2010 = 10 11 01 / 10 11 01
Jag tror faktiskt inte att det går att hitta fler palindrom på 2010 års datum eftersom jag anser att slutet måste vara 01 och det i mitten måste vara två likadana siffror för att det skall fungera men jag KAN ha fel.

Fast allra häftigast måste ändå vara:
11 november 2011 = 11 11 11 / 11 11 11

Jag har verkligen inget liv som sitter och funderar över dessa saker.

Gott nytt år i efterskott!

LindaSkrinda


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahah, superkul att NÅGON tänker på det i alla fall! (;

2010-01-11 @ 21:14:55
Postat av: jess,

hahha, kul att NÅGON tänker på det i alla fall! ;D

2010-01-11 @ 21:16:41
URL: http://jessicay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0