27/7-10 - Rädda humlor och Svensktoppen nästa

Hallå! Jag vaknade vid elva idag och har sedan dess varit ute och solat och badat. När jag var nere vid vattnet så såg jag en humla som låg och sprattlade i vattnet så jag hjälpte den upp och satte den på olika blommor så att den kunde äta och torka och ja, jag har väl hängt med den humlan i någon timme nu, den är stencool, haha. Fast nu har den somnat (jag hoppas i alla fall att den sover och att den inte håller på att dö av utmattning) så jag orkar inte se efter den just nu. Jag räddar verkligen alltid små insekter som ligger och sprattlar för livet i vattnet, klarar inte av att se dem dö. Det är oftast det mina "dagens goda gärningar" går ut på, att rädda små insekters liv. När jag var mindre hade jag alltid "insektssjukhus" på stenarna nere vid sjön. Jag paddlade då runt i min gummibåt och letade upp insekter i nöd, sedan tog jag med dem in till land och samlade alla insekter på en stor sten så att de kunde torka.

Lite senare idag ska jag till Liseberg för att se Västra Götalands final av tävlingen "Svensktoppen nästa". Pappa har gått vidare till final så jag ska dit och heja. Det hade varit så kul om han gick vidare till riksfinal, men det kan bli tufft, det är väldigt hård konkurrens. Men man får hoppas på det bästa.

Nu ska jag ut och sola igen.


Linda


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är så fint på Liseberg.

2010-07-28 @ 09:20:43
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0