7 juli 2010

Ja, då får det bli lite nattbloggning nu då.

Denna dagen har vart en bra och skitdålig dag. Jag och Linda har vart på Liseberg och åkt många attraktioner men det som jag ska berätta om är en upplevelse som jag och Linda fick vara med om på Dumle-hjulet. Jag kommer till hjulet i god tid och lägger en 20-lapp på plattan som jag skulle ha. De tar in alla pengar förutom mina, de tittar alltså bort när de går förbi mig. Ja, jag talar sanning, det var TVÅ personer som samlade in pengar och de missade mig vilket betyder att de inte markerade plattan som jag valt. Sedan så väntar vi ännu längre men de tar fortfarande inte pengarna och vad tror ni händer? Det numret som jag tagit vinner stjärnvinst! Jag menar, vad är oddsen att två personer missar att jag har lagt fram en 20-lapp och att numret som jag lagt pengarna på vinner stjärnvinst? Inte särskilt stor. Fy f*n för Dumle-hjulet!

Men efter den hemska upplevelsen så träffar vi två goa killar i JukeBox. Alltså de som sätter igång JukeBox m.m. Vi står längst fram i kön och väntar på att få komma in då de börjar diskutera om den lilla mjukisvalen som ligger på marken. De börjar prata om ett ge den ett namn. Den ena killen vill att den ska heta Fido men den andra killen tyckte inte att det lät bra så han frågade oss. Nu är inte jag den bästa på att komma på ett bra och spontant namn så med tanke på att den var orange och gul så föreslog jag Zingo, vilket de tyckte var väldigt bra.

Men dagen var i alla fall kul och jag kommer att skratta åt Dumle-hjulet imorgon. Jag skrattar faktiskt redan åt det, haha.

Olivia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0