Att paddla en tvåmanskanot med en paddel

Idag har det varit jättefint väder. Inte ett moln på himmelen och vindstilla så jag och Olivia bestämde oss för att åka ut på sjön i en kanot. Det gick jättebra i några hundra meter men helt plötsligt så gick min paddel av på mitten. Jag visste inte vad jag skulle göra och bröt ut i världens skrattanfall. Olivia fick paddla hela vägen hem själv, det var ju väldigt tröttsamt för henne såklart, men vi kom hem. Som tur var så hade vi en reservpaddel hemma så vi kunde åka ut igen.

Nu på kvällen har vi varit ute och paddlat igen och det var helt fantastiskt. Vi var mitt på sjön, det var solnedgång, helt vindstilla och luktade som sommar luktar för mig, den varma doften av skog, sjö och blommor. Det är sådana tillfällen man önskar att man kunde memorera till 100% för att plocka fram i vinter. Det var så härligt så vi tog en riktig långtur med kanoten och åkte till andra sidan sjön, vilket är väldigt långt. Vi var nyfikna på att se hur landskapet såg ut på andra platser runt sjön så vi åkte runt uddar och kollade in i vikar o.s.v. Helt fantastiskt.

Annars har dagen varit lugn i största allmänhet med sol och bad. Fast vi har också spelat badminton och varit ute och sprungit så vi har ändå varit rätt aktiva idag med timmar av kanotpaddling, en badmintonmatch och en snabb joggingtur i skogen, känns bra.

Nu ska familjen spela sällskapsspel för ovanlighetens skull. Vi ses!

Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0