Dansband

Jag måste bara säga att dansbandsmusik är bland det värsta jag vet. Så fort det kommer dansbandsmusik på radion så är det nästan att jag spyr. Just nu så tittar familjen på Allsång på skansen och nyligen så uppträdde ett dansband som jag verkligen ogillade. Vilka kläder och vilket uttal. Jag vill inte klanka ner på någon, gillar ni dansbandsmusik så är det självklart att ni ska göra det, alla har ju olik musiksmak men jag tycker inte om dansband. Oftast så är musiken för käck och jag är en sådan person som inte klarar av för klämkäcka personer.

Sedan så tycker jag att det slaktar låtar som de gör covers på. Jag menar, vissa kanske gör en cover på 21 guns och hackar den i småbitar. 21 guns som en dansbandslåt kan man bara inte lyssna på. Att göra om vanliga låtar till dansbandslåtar funkar aldrig, det låter bara kasst.

När Dansbandskampen går på TV så ska alltid mamma och pappa titta på det och jag fattar inte varför. Jag själv tycker att det är skittråkigt men det är upp till var och en. Många hatar säkert Idol vilket jag älskar, haha. Idol är något som jag sitter bänkad framför vaje gång.

Detta var lite tankar över Dansbandsmusik.

Olivia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0