Framtidsplaner och andra tankar

Visst har man alltid som liten haft massa framtidsplaner, vad man ska bli när man blir stor och så, men sedan när man väl blir tonåring och börjar närma sig arbetslivet så försvinner allting. Visst jag är bra 14 år men tiden kommer gå så himla fort så snart så står jag där och ska välja linje på gymnasiet.

När jag var liten så ville jag bli brandman, men sedan så övergick det till balettdansör, sedan så ville jag bli djurskötare, sedan artist och nu så vet jag inte. Jag har alltid vart helt och hållet besatt av vatten. Så fort temperaturen i vattnet bli 19+ så kan jag vara i vattnet hur länge som helst.

Jag satt och tänkte idag på vad jag ville bli och kom fram till detta:

Jag vill flytta till Australien och först börja som livräddare, först vid pooler och sådant men sedan kan jag övergå till havet. Det kan vara bra att lära sig om sådant tycker jag. Kanske träffa på en söt vithaj som vill käka en, haha.

Sedan så vill jag börja jobba ute vid Barriärrevet. När familjen var i Australien så åkte vi och många andra turister ut till Barriärrevet för att dyka och snorkla. Jag var väldigt rädd för att dyka med tuber men när jag väl hade gjort det så var jag helt kär i havet och alla vackra fiskar, jag ville bara dyka om och om igen.

Sedan jag föddes så har jag alltid älskat att simma och kommer nog alltid att göra det. Att dyka i stora vågor är helt och hållet underbart. I Australien finns det mycket hajar men jag sket fullständigt i det, jag var så himla lycklig när jag dök i havet och när jag är i vattnet så är jag som lyckligast. Nu kanske ni tycker att det låter konstigt men allt detta som jag säger är sant. Många blir som lyckligast när dom shoppar men vad fasen blir man lyckligare av? Att man förstör miljön? Att man själv får överflöd av kläder? Att man blir av med pengar? Vad är det som gör shoppare lyckligare?

Igår när jag var i Göteborg så köpte jag mycket grejer (enligt mig) och jag blev för fasen inte lyckligare för det. Jag mådde mycket sämre, jag visste mycket väl att jag inte behövde grejer men jag köpte det i alla fall. Visst, jag måste hålla med om att man blir lyckligare för stunden men hur lycklig blev man från en skala 1-10 efteråt?

Nu säger jag inte att det är fel att shoppa för jag gör det också, men man behöver inte shoppa i överflöd. Många stora bloggare får mycket pengar för att många besöker deras blogg, med pengara så shoppar de vilket leder till dålig miljö.

Nu kom jag ifrån ämnet rejält, jag höll ju på att snacka om mina framtidsplaner men jag var bara tvungen att skriva av mig lite så jag kan få lite lugn i kroppen, hehe.

Olivia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0