Hur får man en stor blogg?

Det är något som jag alltid undrat över. Hur får man egentligen en stor blogg? Jag tror det har mycket med ålder och utseende och göra, tyvärr. Bara för att jag är 14 år så kan jag klassas som en omogen fjortis som ingen vill läsa om men om jag får uttrycka mig själv så kan jag säga att jag är en ovanligt mogen för min ålder.

Sedan så är det självklart att Kenza och Blondinbella har stora bloggar för att på den tiden de skaffade blogg så fanns det inte mycket bloggar som de konkurerade med, men för oss nya bloggare så är det skitsvårt för det finns väl tusentals bloggar på bara blogg.se. Sedan så finns det devote och alla andra bloggställen.

Men jag måste erkänna att det finns så sjukt många meningslösa bloggar som jag heller inte skulle vilja läsa t.ex de som skriver ett inlägg som lyder:

Heej! Idag vaknade jag tidigt. Nu ska jag iväg till stranden, faan vad skööönt. Puss och kram!

Sådana bloggar som skriver så korta inlägg vill man ju inte läsa, jag gillar bloggar där de skriver om mycket känslor och så, det är därför jag börjar skriva mycket känslor och åsikter som jag gör just nu. Sedan så gillar jag Ana Ginas blogg för hennes videobloggar är väldigt roliga, jag tycker att hon pratar riktigt bra, hon verkar vara en sådan skön person också.

Så, nu ska vi gå tillbaka till ämnet "Hur man får en stor blogg". Ja, det är väldigt svårt för mig att svara på med tanke på att jag inte vet själv men jag tror att man ska skriva om mode för att få många läsare (Tyvärr) Mode är för sjutton inte allt här i världen? Det finns så mycket annat att skriva om och så väljer man att skriva om mode. Jag lägger upp lite bilder på min klädstil någongång ibland men hela min blogg handlar verkligen inte om mode. Bloggar som BARA handlar om mode är riktigt tråkiga, det finns ingen personlighet i bloggen bara massa kläder.

Jag har inget emot att ha en lite blogg, tvärtom, jag tycker om att ha en liten blogg men tre läsare varav en är jag, hehe. Men jag menar, en blogg har man ju inte för att andra ska läsa den, jag ser den som en liten dagbok på internet. Jag tycker att det är riktigt jobbigt att skriva för hand så en dagbok på internet är ju alltid bra. Om man vill ha en mer privat dagbok så är det ju bara att lösenordsskydda bloggen, inget mer med det.

Menmen, nu har jag fått skriva av mig rejält så nu tycker jag att jag ska avsluta inlägget. Jag hoppas att några har orkat läsa det i alla fall.

Jag har ingen stor blogg men jag är ändå glad. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0