Övning ger färdighet

Det är ord som verkligen stämmer. Om man verkligen vill något och övar jättemycket så kommer det att bli bra till slut. Jag började spela gitarr när jag var runt tio år och då var jag inte ett dugg bra, men jag övade och nu är jag i alla fall hyfsad, det finns många, många, många som är mycket bättre än mig men jag är i alla fall bättre än vad jag var när jag var tio.

Det är samma sak när det gäller målningar. Jag rensade lite lådor idag och hittade en gammal teckning som jag målat i när jag var runt sex år gammal och ni kan ju förstå hur ful den var men jag har övat mycket sedan dess och kan nu måla rätt så bra och jag hoppas på att bli bättre för man kan alltid bli bättre.

Dehär orden får jag ha i mitt huvud om jag börjar i Cheerleading, jag funderar på att börja men jag är rädd för att misslyckas. Jag är nybörjare och kan ingenting, jo, jag kan hjula, göra rondater och gå ner i spagat men inget annat. Det är den största rädslan jag har, att misslyckas. Men det är som det står i en bloggares header "What doesn't kill you makes you stronger" och hon har så himla rätt.

Men om vi ska gå tillbaka till ämnet om målning så ska jag visa er målningen som jag hittade i en låda där hemma.

Yes, såhär målade jag när jag var 6 år.


Och såhär målar jag nu. Rätt stor skillnad.

Olivia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0