Tankar om besvikelser

Visst händer det ofta i sin vardag att man blir besviken? Det känns verkligen som att 50% av livet består av besvikelser, vilket det antagligen inte gör. Men det är så många olika saker som kan göra en besviken, kompisar, killar, man kan bli besviken på sig själv, har man som mål att få MVG på något prov och får VG så kan man bli besviken på sig själv.

Sedan att kanske någonting inte blir av kan vara en besvikelse. Det var supernära att vi inte kommer iväg till Grekland nästa vecka och då blev man besviken för man hade verkligen ställt in sig på det. Sådan tur var så hittade vi en restresa och bokade den.

Besvikelse kan även bero på att man är bortskämd. Vissa låter sina föräldrar köpa allting, de kan vara glada för stunden när det säger ja men när föräldrarna säger nej så blir de väldigt arga och besvikna.

Sedan jag fyllde tretton år så fick jag mitt egna kort och då fick jag köpa kläder själv och jag tycker att det är mycket bättre för då tänker man efter innan man köper något. När ens förälder köper allt åt en så tänker man inte på hur mycket det kostar, man tror ärligtalat att ens föräldrar har obegränsat med pengar.

Att vara olyckligt förälskad i någon är inte det lättaste. Jag har vart det ungefär tre gånger varav två gånger så var jag kär i en kändis vilket var superjobbigt. Man trodde så starkt på det i början men efter ett år så dog det ut. Det var samma sak när jag blev kär i en kille i skolan. Man ville bara släppa honom men det gick inte. Jag kunde bara inte sluta titta på honom eller sluta chatta med honom.

Det här var mina tankar om besviklerser. Jag hoppas att någon enstaka har läst igenom mitt inlägg.

Olivia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0