100611 - Grundskolan är över

Jag har gått ut nian och det känns både underbart, sorgligt och skrämmande på samma gång. Min tårar bara rann när jag kramade om alla i klassen och de fortsatte att rinna hela vägen hem från skolan. Jag är så lycklig för att jag äntligen har fått mina slutbetyg och för att de blev precis så bra som min målsättning var, 320 poäng när man tar bort sämsta betyget vilket innebär MVG i 16 av 17 ämnen och 335/340 poäng i sammanlagt poängsumma. Hahaha, det är helt sjukt att jag lyckades så bra, gå ur grundskolan med högsta poäng (för man räknar ju inte det där sista skit-VG:t i teknik när man söker in till gymnasiet) det är inte helt dumt alltså.


Jag är ledsen för att jag kommer sakna min gamla skola och klass 9C, som inte finns längre. Men samtidigt känns det skönt att lämna klass 9C nu för att börja plugga i en ny stad, i en ny skola, i en ny klass och med nya människor som förhoppningsvis är lite mer lika mig.


Det som är skrämmande är att all trygghet som fanns i gamla skolan och klassen nu är borta, att man inte längre vet vart man ska ta vägen till hösten och vad som väntar en. Vilka man kommer att träffa, vara vän med o.s.v. Men jag ser ändå fram emot det. Fast nu väntar ett långt härligt sommarlov innan dess, med sådan fullkomlig frihet. Jag tillhör inte någon skola någonstans, jag är helt fri. Jag måste inte fortsätta studera om jag inte vill...

De närmaste tre veckorna ska jag sommarjobba men därefter är jag verkligen helt fri och jag kan göra precis vad jag vill. Och jäklar vad jag ska slappna av och bara ha det härligt, för sedan väntar tre stenhårda år på gymnasiet. Men det väljer jag att inte tänka på nu.

Linda


Kommentarer
Postat av: Felicia svarar

Hej och grattis till fina betyg du med! Jag fick som sagt mvg i alla ämnen förutom idrott, hade ett starkt vg där. :) Håller med om det du skrev i inlägget om att det är lite skrämmande att all trygghet bara försvinner, mycket sorgligt! Ha det bra och fin blogg! :)

2010-06-12 @ 00:28:34
URL: http://felicialovgrens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0