100630 - Klädinköp och andra tankar

Tja! Jag har inte skrivit på ett tag, som vanligt med andra ord. Jag vet att jag är helt värdelös på det här med bloggandet men jag orkar inte.

Idag har jag sommarjobbat och därefter åkte jag och syster till Göteborg för att shoppa litegrann, eller ja, jag shoppade ganska mycket faktiskt, så nu har jag inget behov av något materiellt. Att köpa saker gör en verkligen inte lyckligare, jag får mer ångest och blir sur på mig själv för att jag inte lägger pengarna på något mer nödvändigt, något som kan glädja andra som inte har det lika bra som mig.

Så därför ska jag och Olivia ha en "shoppingfri månad" då vi inte köper kläder och sådant vi redan har i överflöd. Det ska bli intressant att se hur vi klarar det och hur det känns. Det här känns som världens dubbelmoral, först berättar jag att jag har shoppat mycket och sedan säger jag att jag tycker att det är fel att köpa saker som man redan har i överflöd av. Jag orkar inte riktigt utveckla mina tankegångar där idag, men hur som helst så har jag bestämt mig för att minska på klädinköpen, jag har så att jag klarar mig och mycket mer så det finns ingen anledning till att köpa ännu mer, dessutom tar det på naturens tillgångar och jag vill ju bidra till en bättre miljö.

Jag är så himla trött på att bara skriva det där opersonliga "detta har jag gjort idag", så jag tror att jag ska börja skriva om andra tankar och åsikter som rör sig i mitt huvud här i bloggen. Det som berör mig, både positivt och negativt. Jag skriver ju aldrig om hur försiktig och varsam jag är om alla varelsers liv och hur jag bara schasar iväg myggorna istället för att slå ihjäl dem när de biter mig (något som vissa tycker är extremt konstigt), hur dåligt jag mår av djurplågeri, hur mycket jag tycker om naturen och skogen, hur mycket jag ogillar alkohol och rökning, hur det känns att bli tagen i andra hand, hur jobbigt det stundtals kan vara att vara blyg och rädd för att öppna sig inför andra människor och hur mycket man utvecklas och stärks om man vågar slänga sig ut och stå upp för sig själv och så vidare. Jag är ju mer än en musikintresserad, studiemotiverad och framtidsplanerande tjej. Jag tänker väldigt mycket och är nyfiken på det mesta. Jag har en hel del åsikter och tankar inom mig som jag inte riktigt har redovisat för andra, och mycket kommer att stanna inom mig men en del åsikter och tankar kan jag dela med mig av och det är det jag ska försöka börja med. Sedan lovar jag inte att det blir så, vi får se.


Nu måste jag sova. Jag börjar jobba kvart i åtta imorgon så jag behöver sömn. Godnatt!


Linda


Kommentarer
Postat av: O L I V I A

Snart slutar jag blogga med dig Linda, haha. Jag framställs ju som en kass skribent jämfört med dig. ;)

2010-07-01 @ 12:30:50
URL: http://theeliassons.blogg.se/
Postat av: lucke

allt bra idag? :)

2010-07-01 @ 12:40:47
URL: http://modegrabben.blogg.se/
Postat av: A-Amanda

Hej. Jag letar just nu efter några gamla Johan Palm fans som kanske vill dela med sig av fina minnen från den tiden ni var en av dom fans.



Här: http://ThePalmzzz.blogg.se

2011-12-30 @ 10:38:19
URL: http://vimmelhimmel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0