100303

Dags för lite mainstream-bloggning. Även idag har det varit jättevackert väder ute men snön, avsaknaden av tidiga vårblommor och kylan gör så att man inte riktigt kan säga att det känns vårigt ute. Dock så har jag inte varit ute någonting om man inte räknar med de 20 minuter som jag gick till och från skolan, inte ens det. Jag resonerade såhär: Jag måste plugga spanska idag så att jag inte misslyckas totalt på fredag. Har jag pluggat någon spanska då? Självklart inte, jag har legat och sovit i två timmar nu. Det känns sådär för nu har jag varken pluggat eller varit ute i det härliga vädret, alltså har min eftermiddag varit helt bortkastad.

Men det finns ju en dag imorgon också, spanskaprovet är ju inte förrän på fredag och "plugga-dagen-innan-före-ett-prov"-metoden är ju en metod som jag har kört under hela högstadiet och hittills har den fungerat väldigt bra. Det absolut sämsta jag någonsin fått har varit G++ men det var inte ens ett riktigt prov. Tänker man större prov och uppsatser så har mitt sämsta betyg varit VG på en teknikuppsats, och visserligen fick jag bara G+ på en ficklampa som jag gjorde i tekniken. Men teknik är jag ju rätt värdelös på också, haha.

Hursomhelst så funderar jag nu på om jag orkar ta mig ner till torget för att ta ut lite pengar men jag är tveksam, det känns som en alldeles för lång sträcka att gå. Jag tar det imorgon istället, nu ska jag fortsätta min slappdag för en sådan har jag förtjänat efter mitt astronomiprov som jag tror att jag klarade bra, och imorgon är det en härlig elevens val-dag där jag skall spela musik från åtta till två. Det blir roligt. Ses!

Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0